728 x 90

عادل الجبیر: در ملاقات با وزیر خارجه انگلستان در مورد اقدامات خصمانه رژیم ایران گفتگو کردیم

عادل الجبیر - جرمی هانت
عادل الجبیر - جرمی هانت

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی درباره دیدارش با جرمی‌هانت وزیر خارجه انگلستان گفت: ‌«در ملاقاتمان ادامه اقدامات خصمانه رژیم ایران در حمایت از شبه‌نظامیان حوثی و تأمین آنها با موشکها و پهپادها جهت هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی در یمن و کشورهای همسایه گفتگو کردیم.»

 

لازم به یادآوری است رویترز روز ۳ اردیبهشت نوشت وزیر خارجه عربستان سعودی از تصمیم آمریکا برای پایان دادن به تمامی معافیتهای تحریمها علیه رژیم ایران استقبال کرد و آن را گامی ضروری برای متوقف کردن سیاست بی‌ثبات کننده تهران در این منطقه است.

ابراهیم العساف وزیر خارجه عربستان گفت:« این گام برای مجبور ساختن رژیم ایران به پایان دادن به سیاست بی‌ثبات کننده آن و حمایت و تأمین تروریسم در سراسر جهان، ضروریست».

 

روز ۳اردیبهشت شورای وزیران عربستان سعودی اعلام کرد این کشور از اقدام آمریکا برای مجبور کردن رژیم ایران برای متوقف کردن سیاست‌های بی‌ثبات کردن منطقه و حمایتش از تروریسم در سراسر جهان، استقبال می‌کند.

این شورا طی بیانیه‌یی همچنین بر موضع این کشور «در ضرورت ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای مجبور کردن رژیم ایران به پایبندی به قوانین بین‌المللی، دخالت‌ در امور داخلی دیگر کشورها و فعالیت‌هایش که تنها آشوب و خرابی را برای کشورها به همراه داشت» تأکید کرد.

 

همچنین خالد فالح وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه و به‌دنبال لغو معافیت نفتی رژیم ایران از سوی آمریکا اعلام کرد: کشورش برای تضمین رسیدن نفت به مصرف‌کنندگان و برهم نخوردن توازن بازار جهانی، تلاش خواهد کرد.

وی افزود:  عربستان سعودی با دیگر تولید کنندگان هماهنگی‌های لازم را به‌عمل خواهد آورد تا این اطمینان حاصل شود که نفت کافی به بازار عرضه خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6e69807-c1a7-4672-96e9-9c5eaa06a8f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات