728 x 90

ظریف و عواقب شلیک موشک

نامش وزیر خارجه است اما نمی‌تواند خارج شود و در مجمع وزیران خارجه در اروپا و آمریکا ظاهر شود.

جواد ظریف ـ مصاحبه با سی.بی.اس ـ ۳۱شهریور ۹۸: «در نامه‌ای که به روادید من پیوست کرده بودند صراحتاً نوشته بودند که من واجد شرایط دریافت روادید نیستم اما این کار را بر اساس چشم‌پوشی انجام می‌دهند. پس آنها می‌خواهند من بفهمم که قرار نبود اینجا باشم،.

اما سؤال این است که چرا با این‌ همه تحقیر و خفت و خواری، باز هم اصرار دارد برود؟

پاسخ را از یک دیپلمات کهنه‌کار رژیم بشنویم.

نصرت‌الله تاجیک، کارشناس مسائل بین‌الملل رژیم آخوندی ۳۰شهریور: «ایران باید تلاش کند در سطح حداقلی از درگیری با کشورهای منطقه پرهیز کند و گفتمانی جدید از مذاکره و تفاهم را ایجاد کنیم».

آخوند شریعتی که عنوان کارشناس خاورمیانه رژیم را یدک می‌کشد، با نگرانی از «تحول بزرگی که در خاورمیانه در راه است» به دلجویی عربستان نشست و گفت: «در چنین شرایطی ایران باید مسیر آرام کردن اوضاع و تحولات را در پیش بگیرد. نباید به هیچ عنوان تحریک عربستان در پیش گرفته شود».

اما برخلاف کارشناس خاورمیانه، مرتضی مکی، کارشناس مسائل آمریکا، وحشت از صدور پرونده رژیم به شورای امنیت را برملا کرد و گفت: «حملاتی که به مراکز نفتی شرکت آرامکو وارد شده است، می‌تواند بهانه‌ای برای آمریکایی‌ها باشد تا بتوانند پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند و با شواهد و ادله ادعایی خود علیه ایران، بتوانند ایران را ناقض تعهدات نشان دهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d153a6d-eef0-4de0-81fc-7d77e441e362"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات