728 x 90

طوفان اومیکرون در ایران، هر نوع علائم سرماخوردگی باید اومیکرون تلقی شود

کرونا در  ایران
کرونا در ایران

وزارت بهداشت رژیم آخوندی آمار قربانیان کرونا در روز چهارشنبه ۲۷بهمن را ۱۸۵نفر اعلام کرد. در همین روز زالی رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونای تهران گفته است: «اومیکرون» می‌تواند ریه‌ها را هم درگیر کند.

علی‌اکبر حیدری، عضو هیأت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط فعلی هر نوع علائم سرماخوردگی اعم از سرفه و گلودرد باید اومیکرون تلقی شود و چیزی به نام سرماخوردگی یا حساسیت وجود ندارد.

علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به این‌که میزان بستری و فوت ناشی از سویه امیکرون دو برابر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که پیک این سویه ۱۰ اسفند خواهد بود و تصور باطل بی‌ضرر بودن امیکرون را باید کنار گذاشت.

خبرگزاری حکومتی تسنیم ۲۷بهمن نوشت: بر اساس اظهارنظر متخصصان و کارشناسان بهداشت و درمان با در نظر گرفتن روند فزاینده نرخ ابتلا هموطنان باید در نظر داشته باشند که اکنون چیزی به‌اسم سرماخوردگی فصلی نداریم و بروز هر گونه نشانه از جمله گلودرد، آبریزش بینی، سردرد، خستگی زیاد و... را باید نشانه کرونا در نظر داشته باشند.

روزنامه حکومتی آرمان به تاریخ ۲۵بهمن نوشت: با شیوع گسترده اُمیکرون در ایران، نقشه ۴۰۰شهر «آبی» در کشور به صفر رسیده و ۲۴۷شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. سرعت نفوذ رنگ قرمز در نقشه ایران به حدی است که می‌توان این تئوری کارشناسان را مجدداً مطرح کرد که «سرعت شیوع اُمیکرون چون بالاتر از سویه‌های قبلی ویروس بوده و در پیک ششم کرونا، اگر محدودیت‌های جدی و مؤثر سطح بالا اعمال نشود باید در انتظار آمار وحشتناک مـــرگ و میر و ابتلا باشیم».

با وجود کاهش شمـــار قربانیان و موارد جدید ابتــلا، کارشناسان معتقدند اوج موج ششم پاندمی در ایران هنوز فرا نرسیــده و وضعیت در هفته‌های آینده بدتر می‌شود. پیام طبرسی، عضو ستاد ملـــی مقابله با کرونا با بیان این‌که وضعیت مناسب نیست، گفت که از ابتدای بهمــن ماه موارد ابتلا به‌صورت تصاعدی در حال افزایش است و شرایط در یک ماه آینده سخت‌تر می‌شود. طبرسی با تکرار سخنان برخی مسئولان وزارت بهداشت در مورد افزایش شدید ابتلای کودکان با گسترش سویه اُمیکرون گفته است موارد ابتلا در میان این گروه سنی به نسبت موج‌های قبلی ۲۰درصد افزایش یافته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/207f8335-eadd-4e70-9f4f-20147a23c688"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات