728 x 90

ضارب سلمان رشدی متهم به اقدام تروریستی از جانب حزب‌الله شد

هادی مطر متهم به تروریسم از جانب حزب‌الله
هادی مطر متهم به تروریسم از جانب حزب‌الله

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه ۴مرداد نوشت: ضارب سلمان رشدی متهم به اقدام تروریستی از جانب حزب‌الله شد.
خبرگزاری فرانسه افزود بر اساس اسنادی که روز چهارشنبه علنی شدند، مردی که متهم به تلاش برای کشتن سلمان رشدی است، متهم به اقدام به تروریسم از جانب حزب‌الله شد... این اولین باری است که آمریکا به‌وضوح حزب‌الله لبنان تحت حمایت رژیم ایران را به‌دلیل حمله به رشدی متهم می‌کند.

هادی مطر Hadi Matar، یک آمریکایی ۲۶ساله لبنانی، پیش از این توسط ایالت نیویورک به‌دلیل حمله ضرب و شتم در سال ۲۰۲۲ متهم شده بود. وی طبق کیفرخواست مورخ ۱۷ ژوئیه که تاکنون علنی نشده بود در حال حاضر توسط یک هیأت منصفه بزرگ به سه مورد که شامل تلاش برای تهیه مواد برای حمایت از یک سازمان تروریستی خارجی است، متهم شده است... .

در ماه اوت ۲۰۲۲ رشدی پس از حمله یک مهاجم چاقو به‌دست که در یک گردهمایی هنری در ایالت نیویورک حدود ۱۰ ضربه چاقو خورد...
اف.بی.آی روز چهارشنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد که حزب‌الله این فتوا [فتوای قتل رشدی] را تأیید کرده است.
مریک گارلند، دادستان کل کشور در بیانیه‌یی جداگانه گفت: «ما مدعی هستیم که در تلاش برای قتل سلمان رشدی در نیویورک در سال ۲۰۲۲، هادی مطر یک اقدام تروریستی را به نام حزب‌الله، یک سازمان تروریستی هم‌سو با رژیم ایران انجام داده است»... .

کریستوفر وری، مدیر اف.بی.آی گفت: "متهم تلاش کرد تا یک فتوای تأیید شده توسط حزب‌الله را انجام دهد که خواستار مرگ سلمان رشدی شده بود."...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f60820ba-9394-499c-82f6-920fdec81896"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات