728 x 90

صندوق بین المللی پول: ایران باید تا ماه فوریه مقررات مبارزه با پولشویی را تصویب کند

بانک جهانی
بانک جهانی

صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه ۱۰ آبان ماه، از رژیم ایران خواست تا بهمن ماه مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را تصویب کند. این نهاد بین‌المللی همچنین تأکید کرد که ایران باید سیاست‌هایی را به اجرا بگذارد که تضمین کننده ثبات اقتصادی در برابر تحریمهای بین‌المللی باشد.

 

جری رایس، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت از سر گیری تحریمهای آمریکا که با کاهش سطح صادرات نفت ایران همراه خواهد بود از رشد اقتصادی این کشور خواهد کاست. ایران باید سیاست‌هایی را به اجرا بگذارد که ثبات اقتصادی در سطح کلان را به‌ویژه برای قشرهای آسیب پذیر تضمین می‌کند.

 

پیشتر گروه بین‌المللی اقدام مالی با تعیین مهلت چهار ماهه برای ایران خواسته بود تا ماه فوریه اقدامات لازم برای اصلاحات ضروری جهت همسویی با معیارهای جهانی در مبارزه با پول‌شویی و حمایت مالی از تروریسم را انجام دهد.

گفتنی است رژیم ایران در صورتی که قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم را تصویب نکند در فهرست سیاه اف.ای.تی.اف (FATF)،گروه بین‌المللی اقدام مالی قرار خواهد گرفت.

 

 

بیشتر بخوانید

گروه ویژه اقدام مالی یا به اختصار اف‌.ای‌.تی‌اف: (FATF)، یا Groupe d&#۳۹;action financière یک سازمان بین دولتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار جی۷  جهت نگرش به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی تأسیس شده ‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به کارزار مبارزه با تأمین مالی تروریسم پیوست. دبیرخانه این گروه در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، در پاریس مستقر است.

 

صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول، به اختصار (IMF) یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان است.

در سال ۱۹۴۴ ایجاد چنین صندوقی در کنفرانس برتون وودز که ساختار اقتصادی جهان را پیگیری می‌کرد مطرح شد و بعد از جنگ دوم جهانی در مارس ۱۹۴۵ برابر با دیماه ۱۳۲۴، شروع بکار کرد.

 

هدف از تشکیل این صندوق:

 هدف صندوق، گسترش همکاریهای پولی بین‌المللی و تسهیل رشد متوازن تجارت، ایجاد سامانه باثبات ارزی بین اعضا و پرهیز از رقابت در کاهش نرخ ارز و تهیه منابع لازم از طریق منابع عمومی صندوق، به‌منظور کمک به کشورهای عضو دارای کسری بودجه توصیف شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc35e293-bc23-419d-ad56-7bae12d6fb7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات