728 x 90

فاکس نیوز:‌ گردهمایی مقاومت ایران در تأسیساتشان در اشرف۳ برگزار شد

فاکس نیوز- گردهمایی مقاومت ایران در تأسیساتشان در اشرف۳ برگزار شد
فاکس نیوز- گردهمایی مقاومت ایران در تأسیساتشان در اشرف۳ برگزار شد

فاکس نیوز در گزارشی از گردهمایی سالانه مجاهدین در اشرف ۳به‌ نقل از مریم رجوی گفت: حملات اخیر به نفتکشها در خلیج‌فارس و ساقط کردن پهپاد آمریکا ضعف این رژیم را برملا کرد.

مریم رجوی افزود: تحریم‌های اقتصادی جدید که توسط دونالد ترامپ اعمال شده‌اند فشار بین‌المللی بر دولت را افزایش داده‌اند و تنها راه تغییر رفتار رژیم ایران برگرداندن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است که قبل از برجام میلیاردها دلار تجارت ایران را متوقف کرده بود.

 

فاکس نیوز با اشاره به سفر وزیر خارجه آخوندها به نیویورک گفت: این سفر در شرایطی است که از اروپا جدیداً خواسته شده تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کند. این خواسته در عین‌حال از یک گردهمایی سالانه بزرگترین اپوزیسیون ایران هم شنیده شد که در این آخر هفته علیه رژیم برگزار شده بود. در سال جاری آنها در آلبانی حضور بهم رساندند.

مریم رجوی رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران گفته است حملات اخیر به نفتکشها در خلیج‌فارس و ساقط کردن پهپاد آمریکا که آمریکا تهران را مقصر آن خواند، ضعف این رژیم را برملا می‌کند:

حملات اخیر به نفتکشها در خلیج‌فارس

حملات اخیر به نفتکشها در خلیج‌فارس

مریم رجوی: رژیم ملاها غرقه در بحرانهایی جدیست.این رژیم با جامعه‌یی انفجاری و یک جنبش مقاومت سازمان‌یافته و آمریکایی مواجه است که دیگر عجله‌یی به کمک به این رژیم در نقطه حساسی که نیازمندش است مانند دوره قبل ندارد.

فاکس نیوز افزود: مریم رجوی می‌گوید تحریم‌های اقتصادی جدید که توسط پرزیدنت ترامپ اعمال شده‌اند فشار بین‌المللی بر دولت را افزایش داده‌اند و تنها راه تغییر رفتار ایران برگرداندن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است که قبل از برجام میلیاردها دلار تجارت ایران را متوقف کرده بود.

منتقدین می‌گویند خروج آمریکا از برجام تنها پیگیری رژیم ایران برای سلاح اتمی را تسریع می‌کند.

اما مریم رجوی می‌گوید این پول تنها این رژیم را جری کرده است. این تحریم‌ها که در ۲۰۱۵ لغو شدند سودی برای مردم ایران نداشتند. این داراییهای مسدود شده ایران برای سرکوبی بیشتر و جنگ‌طلبی استفاده شدند.

 

فاکس نیوز سپس با نمایش صحنه‌های از تظاهرات مقاومت ایران و واشنگتن و بروکسل و برلین گفت: این گروه در خیابانهای واشنگتن و اروپا تظاهراتی برگزار کرده است و از تظاهرات بیشماری که در داخل ایران بوده حمایت کرده است جایی که مریم رجوی می‌گوید: جامعه بین‌المللی بایستی حق مقاومت ایران را به‌رسمیت بشناسد تا این رژیم را سرنگون کند.

 

فاکس نیوز افزود:‌رژیم ایران مدتهاست که این شورا را یک گروه تروریستی می‌داند که حامیانش به‌خاطر فعالیتشان در ایران اعدام شده‌اند.

در این میان بریتانیا پیشنهاد پس دادن کشتی نفتکش ایران را داده مشروط به این‌که ایران تضمین بدهد تحریم‌های نفتی اروپا را نقض نکند...

نیل گاردنر کارشناس مرکز آزادی بنیاد هریتیج می‌گوید: «رژیم ایران یک رژیم بی‌نهایت خودسر و مهاجم است که زیر بار تحریم‌های آمریکا با تمام قوتش قرار گرفته است که تاثیر مخربی بر اقتصاد ایران داشته است و شما تاخت و تاز این رژیم را می‌بینید که نفتکشها را مورد حمله قرار می‌دهد...

فکر می‌کنم این بسیار مهم است که بریتانیا و همه متحدان آمریکا در اروپا در مقابل این رژیم به‌غایت وحشی در تهران بایستند.

تابحال استمالت زیادی با رژیم ایران از طرف اتحادیه اروپا به‌خصوص توسط فرانسه و آلمان صورت گرفته است. زمان آن رسیده که اروپا نسبت به واقعیت این رژیم بیدار شود. رژیمی که دولت جلودار و بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

نفتکش ایرانی که در ساحل جبل الطارق توقیف شد نبایستی به سوریه برگردانده شود چون نقض آشکار تحریم‌های اروپا بوده است و بریتانیا نباید در قبال فشار بروکسل، پاریس و برلین کوتاه بیاید.

بریتانیا بایستی قاطع بایستد و امیدواریم بریتانیا با نخست‌وزیر جدیدش که در ۲۴ ژوییه موضعش را در قبال ایران تغییر دهد و در نهایت در مجموع از برجام فاصله بگیرد که یک توافق فاجعه‌بار بوده است».

 

فاکس نیوز در گفتگو با این کارشناس گفت: شما در واقع همان چیزی را می‌گویید که پیامش در آلبانی شنیده شده است گردهمایی که شورای ملی مقاومت ایران برگزار کرده و ما اکنون فیلمش را نشان می‌دهیم در تأسیساتشان در اشرف۳ برگزار شده است.

در این گردهمایی مقامات ارشد سابق آمریکا از هر دو طیف سیاسی آمریکا شرکت دارند و دقیقاً همان را می‌گویند که شما الآن گفتید. آنها از کشور اروپایی می‌خواهند معاملات با ایران را متوقف کنند. آنها می‌گویند دادن میلیاردها دلار به ایران برای حمایت و تأمین مالی تروریزم بکار می‌رود.

گردهمایی مقاومت ایران در تأسیساتشان در اشرف۳برگزار شد

گردهمایی مقاومت ایران در تأسیساتشان در اشرف۳برگزار شد

یکی از صریحاللهجه‌ترین صداها در این گردهمایی که در آخر هفته برگزار شد از طرف رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک بوده است:

 

رودی جولیانی: زمانی که یک شرکت فرانسوی یا شرکت آلمانی با آنها معامله می‌کند این پول برای کشتن مردم در سوریه یا کشتن مردم در جای دیگر استفاده شود یا این‌که با آن افرادی را به آلبانی می‌فرستند تا ما را بکشند یا همانها را به فرانسه بفرستد کما این‌که سال گذشته اینکار را کردند تا به خانم رجوی (تعرض کنند) و ما را بکشند.

اینها کارهایی است که این رژیم برایش پول خرج می‌کند. اینها را شما نمی‌فهمید؟ آیا شما این‌قدر کور شده اید که دارید جانیان و قاتلان را تأمین مالی می‌کنید»؟

 

 

فاکس نیوز در ادامه گفت: این پول خونی است که اروپا می‌دهد که مایلند قطع کنند یا نمی‌خواهند چونکه برایشان خرج دارد؟

نیل گاردنر کارشناس مرکز آزادی بنیاد هریتیج در پاسخ به این سؤال فکس نیوز گفت: «فکر می‌کنم حرفهای رودی جولیانی در رابطه با مقوله ایران منطقی هستند و من باید بگویم که توافق برجام که اتحادیه اروپا و دولت اوباما همراه با چینیها و روسها و ایرانیها آن را تولید کردند یک توافق بزرگ برای دیکتاتوری ایران بوده و این توافقی است که رژیم ایران را قادر می‌سازد خودش را با این پول که غرب داده غنی‌سازی می‌کند.

خیلی از این پول به فعالیت‌های تروریستی اختصاص داده می‌شود و این یک توافق بی‌نهایت خوب برای ایران و توافقی بد و نامطلوب برای آمریکا و جهان آزاد بوده است.

فکر می‌کنم این یک نمونه کلاسیک از سیاست استمالت است که بخشهای زیادی از اروپا به‌خصوص فرانسویها و آلمانیها را فراگرفته است.

این توافقی است که فکر می‌کنم با خروج آمریکا از آن، پیشاپیش مرده است.

اکنون زمان آن رسیده که تمام اروپا واقعیتی که خطر تهدید ایران متوجه آنها کرده را فهم کند. ما مایلیم که ببینیم اروپاییها در اعمال تحریم‌ها علیه ایران به آمریکا بپیوندد. ما لازم است با تجاوزگریهای رژیم ایران در تنگه هرمز مقابله کنیم.

ما باید تضمین کنیم که رژیم ایران کشتیرانی بین‌المللی را تهدید نکند. ما باید تضمین کنیم که این رژیم یک قدرت اتمی نشود. ما لازم است توانایی ایران که به‌عنوان بزرگترین دولت حامی جلودار تروریسم بین‌المللی عمل می‌کند را تضعیف کنیم.

بنابراین زمان آن رسیده که همه متحدان اروپایی آمریکا با همدیگر با آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران کار کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7077c88-8e9f-41dc-ace6-cbdc7867ac44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات