728 x 90

صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد و محکومیت‌های بین‌المللی

محکومیت‌های بین‌المللی صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد
محکومیت‌های بین‌المللی صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد

کریستیان واگنر از سخنگویان وزارت‌خارجه آلمان: ما حکم اعدام علیه جمشید شارمهد را به‌شدت محکوم می‌کنیم. وزیر خارجه آنالنا باربوک این موضوع را با صراحت کامل بیان کرد و کاردار سفارت رژیم ایران را احضار کرد و به وی اطلاع داده شد که دو عضو سفارت این رژیم را افراد نامطلوب اعلام کردیم و از آنها خواسته شد که باید در مدت زمان کوتاهی آلمان را ترک کنند.

 

رناتا آلت، رئیس کمیته حقوق‌بشر پارلمان: صدور حکم اعدام برای شارمهد نشان می‌دهد دستگاه قضایی رژیم ایران چقدر غیرانسانی است. ما خواستار آزادی فوری همه زندانیان سیاسی و لغو حکم اعدام جمشید شارمهد هستیم.

وی در مورد تحریم‌های مسخره وزارت‌خارجه رژیم علیه شخصیتهای اروپایی گفت: ما این واقعیت را که رژیم تهران علیه ما و سایر همکاران متعهد پارلمان اروپا تحریم اعمال کرده است، تأییدی بر حمایت ما از جنبش آزادی در ایران می‌دانیم. رژیمی که مردم را سرکوب، شکنجه و به اعدام محکوم می‌کند، آزادی و دموکراسی را لگدمال می‌کند. برای ما تحریم‌ها در واقع به‌معنای هیچ محدودیتی نیست. آنچه واقعاً تهدید می‌شود، ایرانیان شجاع و حامیان آنها هستند که هر روز از نو در برابر حکومت آخوندها مقاومت می‌کنند.

 

لرد طارق احمد معاون وزیر خارجه انگلستان در امور خاورمیانه و حقوق بشر: انگلستان حکم اعدام جمشید شارمهد، تبعه آلمانی-ایرانی توسط رژیم ایران را محکوم می‌کند. ما در هر شرایطی با مجازات اعدام مخالف هستیم. .

وزارت‌خارجه فرانسه نیز گفت: حکم اعدام جمشید شارمهد، غیرقابل توجیه و مطلقاً غیرقابل قبول است. فرانسه از رژیم ایران می خواهد به سیاست بازداشتهای خودسرانه پایان دهد

 

عفو بین‌الملل: مقامات رژیم ایران باید فوراً محکومیت ناعادلانه و حکم اعدام جمشید شارمهد را که در پی یک محاکمه ساختگی به‌شدت ناعادلانه به اعدام محکوم شده، لغو و فوراً او را آزاد کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fe1ebe3-a89c-4e0d-b901-8ebe303404e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات