728 x 90

صدور برگه اتهام برای معلمان آزاده، در حکومت مجرمان!

تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شجاع اصفهانی در جنوب سی‌وسه‌پل - ۱۸بهمن
تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شجاع اصفهانی در جنوب سی‌وسه‌پل - ۱۸بهمن

روز پنجشنبه ۱۸بهمن ۹۷ معلمان آزاده اصفهان در یک تجمع اعتراضی در کنار زاینده‌رود مطالبات خود را بار دیگر با رساترین صدا اعلام کردند. معلمان قهرمان اصفهانی که اکثریتشان را آموزگاران زن تشکیل می‌دادند، ضمن شعارهای صنفی خود، شعار می‌دادند «دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست!» آنها همچنین شعار می‌دادند «معلم، کشاورز، اتحاد! اتحاد!».

نیروهای سرکوبگر آخوندها با گاز اشک‌آور و اسپری فلفل به معلمان بپاخاسته حمله کردند اما با شعار نترسید نترسید معلمان و همبستگی آنان روبه‌رو شدند.

تجمع معلمان و فرهنگیان شجاع اصفهانی در جنوب سی‌وسه‌پل مقابل هتل کوثر و سمت چپ پل(بین بلوار ملت و رودخانه) کنار مجسمه «مرد نی‌زن» برگزار شد.

معلمان اصفهانی شعار می‌دادند:

این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی!

معلم می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد!

دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست!

معلم زندانی، آزاد باید گردد!

فریاد فریاد، از این همه بیداد!

نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم!

تظاهرات اخیر معلمان اصفهانی یکی از بیشمار حرکت‌های اعتراضی معلمان است که در سال جاری برگزار می‌گردد.

معلمان آزاده ایران در سال ۹۷، ۳تظاهرات و اعتصاب سراسری و چندین تظاهرات منطقه‌ای و استانی برگزار کرده‌اند و این سلسله تظاهرات کماکان ادامه دارد.

متقابلاً رژیم با توسل به سرکوب و بازداشت معلمان تلاش می‌کند فرهنگیان آزاده میهن را از پیگیری خواسته‌های قانونی و برحق خود منصرف کند. جدید‌ترین ترفند آخوندها صدور برگ‌های اتهام توسط به‌اصطلاح هیاتهای تخلفات اداری روحانی برای برخی از فرهنگیان و فعالان صنفی معلمان است که اخیر از طرف حکومت روحانی صورت گرفته است.

 

تصویری از تظاهرات پیشین معلمان در شهرهای مختلف کشور

تصویری از تظاهرات پیشین معلمان در شهرهای مختلف کشور

 

رژیم آخوندی برای این‌که جلوی اعتراضات معلمان و فرهنگیان را بگیرید، اقدام به صدور احکام جعلی بر علیه معلمان و فرهنگیان معترض خصوصاً فعالان صنفی کرده است. به‌طوری‌که به گزارش سایت حکومتی صدای معلم در روزهای اخیر برای برخی از فرهنگیان و فعالان صنفی معلمان از سوی هیاتهای تخلفات اداری برگ ابلاغ اتهام صادر گردیده و بر اساس اخبار رسیده تاکنون این ابلاغیه‌ها در تعدادی از استانها مانند خراسان رضوی و خراسان شمالی برای برخی معلمان ارسال شده است.

 

اتهامات وارده به معلمان و فرهنگیان

موارد اتهامی عمدتاً شامل "شرکت در تحصن"، " تجمع"، "ترک محل خدمت" و برخی موارد سیاسی بوده است.

همین سایت حکومتی می‌افزاید که شکایت‌های کذایی از جانب مدیران دست‌نشانده توسط سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش روحانی، می باشد که جلوی حرکتهای اعتراضی معلمان و فرهنگیان را بگیرند.

این سایت در ادامه می‌نویسد: «شکایت‌هایی که توسط مدیران زیرمجموعه «سیدمحمد بطحایی» در طول وزارت یک و نیم ساله وی علیه معلمان منتقد اقامه گردیده است و گزارش آن بارها در سایت‌های مربوط به معلمان اعلام گردیده است و با سکوت وی روبه‌رو گردیده است؛ در کنار احضار فعالان صنفی معلمان به هیاتهای تخلفات اداری ناشی از پررنگ شدن "فرهنگ امنیتی" در آموزش و پرورش و ضعف وزیر در پاسخ به انتقادات و مطالبات معلمان است».

از طرف دیگر نوشتن متن در فضای مجازی از جانب معلمان و فرهنگیان را هم از مصادیق اتهام سیاسی می‌نامند!

 

نتیجه‌گیری

اکنون روشن است که حکم‌ها و برگه‌های اتهامات، تنها بهانه‌ای هستند که از سوی متصدیان امور آموزش و پرورش روحانی برای جلو گیری از اعتراضات به حق معلمان و فرهنگیان اتخاذ گردیده و از طرف حکومت وی صورت می‌گیرد ولی اعتراضات اخیر معلمان و فرهنگیان نشان داده است که فرهنگیان و معلمان، اسیر رعب و وحشت رژیم آخوندی نمی‌شوند و هم‌چنان به اعتراضات خود برای به‌دست آوردن حق و حقوق خودشان ادامه می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0f9194e-22f2-4520-80c8-145ce4dede03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات