728 x 90

صادرات نفت ایران به کمترین میزان طی ۴ماه گذشته رسید

صادرات نفت ایران به کمترین میزان طی ۴ ماه گذشته رسید
صادرات نفت ایران به کمترین میزان طی ۴ ماه گذشته رسید

بر طبق گزارشات دریافتی صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی به نسبت ماه پیش از آن هفت درصد کاهش یافته است. این کاهش حدود سه ماه پیش از بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه رژیم ایران رخ داده است. این گزارش می‌گوید: میانگین صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه حدود روزی ۲میلیون و ۳۲۰هزار بشکه بود که کمترین میزان صادرات نفت این کشور در چهار ماه گذشته محسوب می‌شود.

 

کاهش هفت درصدی صادرات نفت در ماه گذشته میلادی

پایگاه اطلاع‌رسانی حکومتی تجارت نیوزجمعه۱۹مرداد۹۷به‌نقل از منابع خبری غربی گزارش داد: در ماه گذشته میلادی کره جنوبی و کشورهای اروپایی صادرات نفت از ایران را کاهش داده‌اند.

بنا بر این گزارش در همین دوره زمانی چین و هند، به‌عنوان مهم‌ترین مشتریان نفت ایران واردات خود از این کشور را حدود ۷۶و ۴۰هزار بشکه در روز افزایش دادند اما در مجموع صادرات نفت ایران، هفت درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

در ماه‌های گذشته صادرات نفت ایران با افت و خیزهای زیادی روبه‌رو بوده است....

 

کاهش صادرات نفت به اروپا

رسانه حکومتی تجارت نیوز نوشت: کشورهای اروپایی در ماه گذشت در مجموع نزدیک به ۲۰هزار بشکه در روز کمتر نفت از ایران وارد کرده‌اند. در میان این کشورها واردات فرانسه، اسپانیا و ترکیه کاهش و خرید یونان و ایتالیا اندکی افزایش داشته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ هشتم ماه مه (۱۸اردیبهشت) فرمان اجرایی خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران و برجام را امضا، و در پی این اقدام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که تحریم‌های لغو یا تعلیق شده آمریکا علیه رژیم ایران، در دو دوره ۹۰و ۱۸۰روزه دوباره اعمال خواهد شد.

دور نخست این تحریم‌ها از صبح سه‌شنبه، ۱۶مرداد دوباره اعمال می‌شوند و دور بعدی که صادرات نفت و محصولات نفتی ایران و مبادلات مالی بانک مرکزی را هدف گرفته ابتدای ماه نوامبر اعمال خواهند شد.

 

ترامپ از شریکان تجاری ایران خواسته است که تا زمان بازگشت کامل تحریم‌ها واردات نفت از ایران را به صفر برسانند یا به طرز قابل توجهی کاهش دهند.

 

آغاز سیر نزولی صادرات نفت

به نظر می‌رسد این روند از ماه گذشته آغاز شده باشد و ناظران پیش‌بینی می‌کنند سیر کاهشی واردات نفت و محصولات نفتی از ایران از ماه سپتامبر با سرعت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران تسنیم؛ بزرگترین شرکت پالایشگاهی ژاپن، به‌علت عدم دریافت دستورالعمل صریح از دولت این کشور در مورد نحوه مواجهه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ممکن است در ماه سپتامبر ناگزیر به قطع خرید نفت از ایران شود.

...ایالات متحده هدف از بازگرداندن تحریم‌های علیه رژیم ایران را وارد کردن سنگین‌ترین فشارها به این کشور برای تغییر سیاست‌ها و کشاندن تهران به پای میز مذاکرات عنوان می‌کند و امیدوار است صادرات نفت ایران تا یک و نیم میلیون بشکه در روز کاهش یابد. ناظران گمان می‌برند با فشارهای آمریکا صادرات نفت ایران حداکثر یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

 

گسترش اعتراضات اجتماعی به‌دلیل بحران اقتصادی

در ماه‌های گذشته و زمانی که تنها زمزمه بازگشت تحریم‌ها به گوش می‌رسید وضعیت اقتصادی ایران بحرانی شد، ارزش ریال در برابر ارزهای معتبر خارجی طی چند ماه به کمتر از نصف رسید و نارضایتی از گرانی و بیکاری معترضان را به خیابانها کشاند.

بر این اساس دور از انتظار نیست که با نمایان شدن تاثیر تحریم‌ها و افزایش بیکاری، گرانی و تورم حرکت‌های اعتراضی که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته در بسیاری از شهرهای ایران شکل گرفته گسترش یابد و دولت حسن روحانی و کل نظام جمهوری اسلامی را به چالش بکشد.

مطالب مرتبط:

ژاپن خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

تحریم آمریکا، قطع یا کاهش همکاری چهار شرکت بزرگ آلمانی، هندی، ژاپنی و کره جنوبی با رژیم ایران

پیش‌بینی کاهش ۵۰درصدی فروش نفت ایران تا ماه آبان

کدام تحریم‌ها علیه رژیم ایران اعمال می‌شود

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad3663eb-ef80-47b8-9e58-5e1c180abeac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات