728 x 90

شیوع کرونا در زندان زنان قرچک و پنج برابر شدن قیمت اقلام بهداشتی

شیوع کرونا در زندان زنان قرچک
شیوع کرونا در زندان زنان قرچک

اوضاع زندان زنان در قرچک ورامین در بحبوحه شیوع کرونا فاجعه‌بار است به حدی که رسانه‌های حکومتی هم به گوشه‌ای از آن اذعان می‌کنند. سایت حکومتی خبر آنلاین در شماره ۲۷فروردین می‌نویسد: «در حالیکه بعضی از زندانیان زن در زندان قرچک از کمبود مواد ضدعفونی و بهداشتی گلایه دارند، مدیر کل بهداشت و درمان زندانهای کشور خدمات این سازمان در دوران شیوع کرونا را بسیار خوب می‌داند. یک زندانی که دو هفته است از این زندان بیرون آمده می‌گوید: وضع چندان خوب نیست. زنان زندانی، مریض و غیرمریض همه با هم در سلول‌هایشان نگهداری می‌شدند، قیمت مایع دستشویی تا ۷۵یا بعضاً تا ۱۰۰هزار تومان فروخته می‌شده، وسایل ضد عفونی مثل ماسک و دستکش در اختیار زندانی‌ها نبوده و قرنطینه معنایی نداشته است. بعضی از زندانیان با علائم تب به پرسنل زندان مراجعه کرده‌اند اما زندانبانها به آنها گفته‌اند به تخت‌هایتان بروید و از روسری‌تان به‌عنوان ماسک استفاده کنید».

 

یک وکیل دادگستری که وکالت چندین زن زندانی در زندان قرچک را برعهده‌ دارد می‌گوید: «حدود ۲هزار نفر زندانی زن در قرچک نگه‌داری می‌شوند. ماسک و دستکش در زندانها چندان وجود ندارد و حتی جان زندانبانها، پرسنل و سربازها هم در خطر است. سربازها حتی دستکش و ماسک هم ندارند».

 

وی می‌افزاید:«در زندان زنان، مایع دست‌شویی معمولی ۳۰۰الی ۵۰۰گرمی که بهای آن ۱۰تا حداکثر ۱۵هزار تومان است، به‌مبلغ ۷۵هزار تومان یعنی ۵برابر قیمت مصوب در فروشگاه زندان، آن هم با منت و سختی و محدودیت به فروش می‌رسد و زندانی باید مواد اولیه بهداشتی مورد نیاز خود را به چندین برابر قیمت رسمی از فروشگاههای زندان بخرد. بعضی از زندانی‌ها کف زندان می‌خوابند که خودش می‌تواند یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا باشد. تعداد زندانیان در سالن‌ها و سلول‌ها زیاد است و همین باعث می‌شود اگر کسی مبتلا باشد وضعیت خطرناکی در زندانها رخ دهد. حتی معتادانی که وضعیت بدی دارند از دیگر زندانیان جدا نمی‌شوند».


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a69cb876-adf7-4017-b5dc-ccf16485020f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات