728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها، از میان رسانه‌های رژیم ۳۱فروردین ۹۱

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
در صفحات اول روزنامه‌های حکومتی پنجشنبه 31فروردین‌ماه ۱۳۹۱، درشت‌ترین عنوانها، مربوط به ادامه جنجال آفرینی رژیم با امارات و دیگر کشورهای عربی بر سر جزایر سه‌گانه است که دستگاه تبلیغاتی رژیم به‌منظور منحرف کردن اذهان از بحرانها و معضلات واقعی چند روز است به آن دامن می‌زند.
اما از این هیاهوی ساختگی که بگذریم، بحران درونی رژیم و جنگ و جدال میان دولت احمدی‌نژاد و مجلس ارتجاع، بر سر مسائل مختلف، عناوین اصلی و مطالب بسیاری را در روزنامه‌های آخرین روز فروردین به خود اختصاص داده است.

مردم‌سالاری: وعده ۲.۵ (دو و نیم) میلیون شغل پیشکش؛ اشتغال موجود را حفظ کنید
جهان صنعت: اعتراض لاریجانی به بانک مرکزی: انتشار «چک‌پول» 50هزار تومانی غیرقانونی است

در این جنگ و دعوا بین دو قوه، پای قوه قضاییه هم به میان کشیده شده، که طبعاً مجلس و قوه قضاییه به‌ریاست علی و صادق لاریجانی، در برابر قوه مجریه به‌ریاست احمدی‌نژاد قرار می‌گیرند.

جهان صنعت: با تصویب مجلس؛ تخلفات رئیس‌جمهور به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود
کیهان: دستور ویژه برای پیگیری پرونده هک حسابهای بانکی
تهران امروز: رئیس قوه قضاییه به دادستانی کل و سازمان بازرسی دستور داد: بررسی فوری لو رفتن اطلاعات بانکها

-گاهی هم روزنامه‌ها درباره این جنگ و جدال پایان‌ناپذیر و ناگزیر، داوری و تحلیل می‌کنند. قسمتی از سرمقاله روزنامه مردم‌سالاری را که به مجلس خرده گرفته تحت عنوان: «حرفهای استیضاحی که مرده متولد شد» بشنویم:
«… از همان اول که شایعه انتصاب سعید مرتضوی شنیده شد و پس از آن اعلام شد که در صورتی که چنین انتصابی صورت بگیرد، وزیر کار استیضاح می‌شود، این سؤال در ذهن بسیاری شکل گرفت که چرا وزیر کار باید استیضاح شود؟! در حالی‌که معلوم بود که این انتصاب از ناحیه احمدی‌نژاد انجام گرفته و وزیر کار اگر چنین نمی‌کرد، مثل بسیاری از وزرای سابق، سریعاً برکنار می‌شد!

… اگر جدیتی در کار بود، استیضاح کنندگان باید سراغ احمدی‌نژاد می‌رفتند، نه وزیر کار که در این ماجرا چندان کاره‌ای نیست!…».

-در جریان جنگ و جدالهای میان مجلس و دولت، به یک عنوان و مطلب غیرمعمول در روزنامه ابتکار برمی‌خوریم: «حمله بی‌سابقه حسینیان به مجلس». یعنی حمله یکی از اعضای مجلس به مجلس، قسمتی از این مطلب را بخوانیم:
«… روز گذشته روح‌الله حسینیان که پیش از این نیز نظرات جالبی پیرامون مجلس ابراز کرده‌ است در حمله‌یی بی‌سابقه گفته‌ است که این نهاد قانونگذاری می‌خواهد ثبات جمهوری اسلامی را از بین ببرد. این سخنان وی درباره مجلس هشتم در حالی است که وی چندی پیش خواستار آن شده بود که ریاست و هیأت‌رئیسه مجلس نهم به زنان واگذار شود. سخنی که از سوی سخنگوی جبهه پایداری تشکل متبوع حسینیان به «شوخی» تعبیر شد. اکنون نیز معلوم نیست که آیا این سخنان تند و تیز نماینده کنونی مجلس نیز شوخی است یا آن را حمله‌یی جدی به مجلسی دانست…

وی گفت: من معتقدم مجلس هشتم خصوصاً در روزهای آخر خود بستر تنش بین دولت و قوه مقننه را ایجاد می‌کند و متأسفانه این برخوردها نشانگر این است که مجلس می‌خواهد در آخر عمر، ثبات جمهوری اسلامی را از بین ببرد…».

-عنوانها و مطالب روزنامه‌ها گویای آن است که در این میان آنچه عاید مردم می‌شود، چه از صلح بین باندهای چپاولگر و چه از جنگ میان آنها، فقر و محرومیت مضاعف است.

اطلاعات: بانک مرکزی: سطح رفاه اجتماعی کارمندان و کارگران تنزل کرده است
خراسان: هشدار بانک مرکزی درباره خطر بی‌اثر شدن یارانه‌های نقدی با افزایش تورم

-اظهارات دو عضو مجلس ارتجاع درباره نتایج و آثار یکی از به‌اصطلاح اقدامات عمرانی دولت احمدی‌نژاد شنیدنی است:

ابتکار: یوسفیان با اشاره به این‌که آب دریاچه خزر قرار است به سمنان و اصفهان هدایت شود، افزود: بر اساس آمار وزارت نیرو کمتر از 4 درصد آب مازندران مهار شده و 96 درصد آب سطحی استان به دریا می‌ریزد و زمین مساعد کشاورزی فراوان دارد؛ آیا حق نیست که اول به داد مازندران برسند و این استان را برای مسأله کشاورزی از این شرایط خارج کنند».
رسالت: قاضی‌پور در مجلس گفت: 70 درصد دریاچه ارومیه خشک شده و اگر این روال ادامه داشته باشد، میلیونها آذری‌زبان کوچ می‌کنند. وی اظهار داشت: روز دوشنبه شاهد بودیم که آقای رئیس‌جمهور کلنگ انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را زدند تا استان سمنان و گرمسار - شهر خودشان- را آباد کنند… اما در شمال غرب کشور و درنگین ایران یعنی دریاچه ارومیه اتفاق خشک شدن دریاچه در حال وقوع است. مسئولان محترم در جهت احیای این دریاچه فقط حرف تحویل مردم داده‌اند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a62041d-0107-4422-963d-4ac71fbf2e24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات