728 x 90

شیوع کرونا در جهان در ۲۴ساعت گذشته

کرونا در جهان
کرونا در جهان

بحران شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در برزیل با شدت ادامه دارد و این کشور با ۲۲۸۶فوتی در یک شبانه‌روز، بالاترین میزان تلفات از ابتدای همه‌گیری کرونا را دارد.

در شهرهایی مثل ریودوژانیرو، سائوپائولو و کامپوگرانده، تمامی تختهای ICU پرشده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد که بحران کرونا در برزیل یک تهدید جهانی است.

فرانسه برای اولین بار بعد از دو هفته به‌ آمار بیش از ۳۰هزار ابتلای جدید به ‌کرونا ظرف ۲۴ساعت رسید. برخی بیماران از منطقهٔ دانکرک فرانسه با آمبولانس یک مسافت سی کیلومتری را طی می‌کنند تا به‌شهر فیورن در بلژیک برسند و تحت معالجه قرار گیرند. زیرا در منطقه دانکرک ظرفیت بیمارستانها تکمیل است.

در فرانسه هم‌چنین تعداد افراد بستری در ICU به بالاترین حد خود از آبان ماه تاکنون رسیده و سن متوسط بستریها در واحد ICU کاهش یافته است.

در پاریس، ۴۰درصد قرارهای معمول پزشکی حذف شده‌اند تا امکان رسیدگی به‌بیماران کرونایی ایجاد شود.

در ایتالیا یک‌سال بعد از اولین قرنطینه کرونا، دولت بار دیگر برقراری محدودیتهای جدید را بررسی می‌کند. در ایتالیا اینک گونهٔ جهش‌یافته انگلیسی اکثریت موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد و گونه‌های برزیلی و آفریقای جنوبی هم مشاهده شده‌اند.

اغلب کارشناسان احتمال می‌دهند که اعلام و اعمال محدودیتهای جدید اجتناب‌ناپذیر است. (یوتیوب فرانسه ۲۴ انگلیسی ۲۰اسفند)

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته از ۳۰۳۵مورد آزمایش، ۶۳۱نفر معادل ۲۱درصد مبتلای جدید به‌کرونا تشخیص داده شدند. در همین روز ۱۷نفر جان خود را در اثر کرونا از دست دادند.

نام انو لاتسو مدیر هماهنگ‌کننده جنبش برای اتحاد در منطقه آستیری آلبانی، در میان فوت‌شدگان به‌چشم می‌خورد (تاپ چنل ۲۰اسفند).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abadec65-d1bc-4403-9e67-a5da492e77be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات