728 x 90

شکست پروژه پیام‌رسان داخلی رژیم موسوم به سروش

پیام رسان حکومتی سروش
پیام رسان حکومتی سروش

امیدعلی مسعودی، یکی از کارگزاران رژیم در دانشگاه موسوم به سوره به شکست پروژه پیام‌رسان داخلی اعتراف کرد و گفت:‌ کاربران فضای مجازی ۷۱درصد از تلگرام و ۴۲درصد از اینستاگرام استفاده می‌کنند و تنها چهار درصد از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کنند.

سروش از جمله پیام‌رسانهایی بود که بعد از فیلتر تلگرام با حمایت مالی سنگین رژیم راه‌اندازی شد. بعد از قیام دیماه ۹۶ رژیم آخوندی پیام‌رسان تلگرام را فیلتر کرد.

 

لازم به یادآوری است پیام‌رسان سروش روز دوشنبه ۲۰فروردین۹۷ از بازار نرم افزاری شرکت اپل حذف گردید.

تلاش رژیم آخوندی برای جایگزین کردن تلگرام با پیام‌رسان داخلی رژیم با شکست مواجه شد. رژیم می‌خواست سروش را جایگزین تلگرام کند.

 

بیشتر بخوانید:

   پیام‌رسان سروش چیست؟‌   

پیام‌رسان سروش یک اپلیکشن من‌درآوردی است که به‌عنوان تولید به‌اصطلاح بومی در برابر پیشرفت روزافزون رسانه‌ محبوب ایرانیان (تلگرام) ایجاد شده است. این اپلیکیشن سوگلی نظام آخوندی، علاوه بر ابتدایی و ناکارآبودن، با ایدی قرار‌دادن شماره تلفن کاربران، به اطلاعات و حتی فایل‌های آنها دسترسی دارد و وزارت اطلاعات و سایر نیروهای امنیتی حکومت را قادر می‌کند تا با اتکا به آن به جاسوسی و تفتیش عقیده بپردازند. ناامن بودن این پیام‌رسان آخوندی تا آنجا لو رفته است که مهره‌های خود نظام هم به آن اعتماد ندارند و این موضوع به یک جوک و مضحکه در بین آنها تبدیل شده است. طشت رسوایی رژیم در این رابطه آن‌چنان از بام عالم و آدم به زیر افتاده که حتی عوامل و وابستگان به خود او نیز به این واقعیت اذعان می‌کنند که پیام‌رسان سروش و سایر پیام‌رسانهای به‌اصطلاح ایرانی در خدمت جاسوسی وزارت اطلاعات هستند.

مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی آشکارا اعتراف می‌کنند که مردم ایران دیگر به این حکومت و تبلیغات آن «اعتماد» ندارند. روزنامه آفتاب یزد به تاریخ ۱۶فروردین۹۷ در جواب به این‌که «چرا به پیام‌رسان سروش اعتماد نمی‌کنیم؟» می‌نویسد: «از زمانی که بحث فیلترینگ تلگرام داغ شده برخی از مسئولان اصرار ویژه‌یی دارند به استفاده مردم از پیام‌رسانهای مشابه داخلی. اما همواره نقد ناظران متوجه امنیت این پیام‌رسانها بوده است».

این روزنامه‌ حکومتی در ادامه نتیجه می‌گیرد که علاوه بر کیفیت پایین، امنیت پیام‌رسانهای حکومتی نیز پایین و گاه صفر است.

 

هک پیام‌رسان سروش از طرف یک هکر غیرحرفه‌یی

به‌رغم آن‌همه دمیدن در بوق و کرنا و معرفی پیام‌رسان سروش به‌عنوان آلترناتیو تلگرام ، به فاصلهٔ یک الی ۲روز یک هکر غیرحرفه‌یی، با شیوه‌یی ساده آن را هک کرد و نشان داد که شماره تلفن مدیران کانال و گروه و نیز اعضا به‌سادگی در آن قابل رؤیت است؛‌ همچنین می‌توان به چت‌های انجام شده توسط افراد گروهها و کانال‌ها نیز دسترسی داشت. همچنین شماره موبایل وزیر ارتباطات رژیم، آذری جهرمی نیز هک شده بود و تصویر آن در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/376c675e-0f2f-4584-b082-2fbfbcb68446"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات