728 x 90

شکست و سقوط

پس از ۳بار شکست فضاحت‌بار و سقوط ماهواره، خامنه‌ای تلاش کرد با صرف میلیونها دلار از سفره‌های خالی مردم، ضعف و ناتوانی نظامش را با چهارمین پرتاب موشک در فضا بپوشاند.

رژیم در دی و بهمن‌ماه سال گذشته ۲پرتاب ماهواره‌یی پیام و دوستی را داشت که هر دو ناموفق بود. اولی که در مدار زمین قرار نگرفت و دومی هم کلاً از مسیر منحرف شد و سقوط کرد. شهریور امسال هم منابع خبری از پرتاب ناموفق ماهواره ناهید ۱خبر دادند و رسانه‌های آمریکایی با جزئیات این عملیات ناموفق را شرح دادند.

پرتاب ماهواره چهارم بعد از ضربه‌های کمرشکن خامنه‌ای در جریان قیام آبان و دی و هلاکت قاسم سلیمانی، برای خامنه‌ای اهمیت ویژه‌یی داشت. به همین علت پس از مدتها رجزخوانی، آن را روز ۲۲بهمن با عنوان نماد خودباوری نظام رونمایی کرد.

پخش زنده تلویزیون رژیم: «۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، آتش. این لحظه پرتاب ماهواره بومی ظفر به فضاست. ماهواره‌یی که به‌همراه ماهواره‌بر سیمرغ به‌عنوان نماد خودباوی و خودکفایی متخصصان فضایی کشور محسوب می‌شود».

این بار از مدار خارج شد و در سیستان و بلوچستان فرود آمد. اما وزیر جنایتکار ارتباطات در منتهای وقاحت گفت: «پرتاب ماهواره موفق آمیز بود... اگر در مدار قرار نگرفت پس چرا موفقیت‌آمیز بود؟ چون هر قدمی که برمیداریم فارغ از نتیجه‌اش همه مارو یک گام به رویاهامون نزدیک‌تر می‌کنه».

رژیم آخوندی تنها در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار بابت برنامه‌های نظامی هزینه کرده است. پولی که با آن بسیاری از مشکلات ناشی از سیل و زلزله و گورخوابی و فقر و بیکاری مردم حل می‌شد.

دیکتاتور می‌خواست با این اقدام خاک در چشم مردم بپاشد، اما موشکی که باید بالا می‌رفت، بر سرش فرود آمد و شکست تحقیرآمیز دیگری را رقم زد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd162582-159a-4acc-951a-efd19c964577"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات