728 x 90

شکایت علیه ابراهیم رئیسی به‌دلیل نقش داشتن در اعدام‌های سال ۱۳۶۷ در دادگاه نیویورک

انعکاس العربیه  از تبت شکایت علیه رئیسی جلاد در نیویورک
انعکاس العربیه از تبت شکایت علیه رئیسی جلاد در نیویورک

به‌دنبال ثبت شکایت از رئیسی جلاد در دادگاه نیویورک به جرم نسل کسی و جنایت علیه بشریت در جریان قتل‌عام ۶۷ و اعلام تاریخ برگزاری جلسه مقدماتی توسط دادگاه نیویورک، روز چهارشنبه ۳شهریور ۱۴۰۱ دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا -۲۰۰۹ و پروفسور اشنیبام حقوقدان آمریکایی و وکیل قربانیان و خانواده‌های شاکی و شماری از شاکیان در محل نمایندگی شورا در واشنگتن برگزار کرد.

 العربیه روز جمعه ۴شهریور ضمن انعکاس این خبر نوشت شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، ابراهیم رئیسی، را به عضویت در کمیسیون موسوم به «مرگ» در سال۱۳۶۷ متهم کرده است.

العربیه نوشت: شورای ملی مقاومت روز پنجشنبه از شکایتی در نیویورک علیه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران خبر داد و از مقامات آمریکایی خواست تا علیه رئیسی، در حالی که انتظار می‌رود ماه آینده، وی برای حضور به مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیاید، اقدام کنند.

شورای ملی مقاومت ایران گفت که این شکایت رئیسی را به شکنجه و قتل در سرکوب مخالفان ایرانی در سال۱۹۸۸ متهم کرده است.

این اقدام؛ بازتاب از شکایات مشابهی است که در انگلستان و اسکاتلند ارائه شده است، این دادخواست مدنی می‌گوید که رئیسی در سال۱۹۸۸ یکی از اعضای به‌اصطلاح "کمیسیون مرگ" بود، چهار قاضی که مستقیماً دستور هزاران اعدام و هم‌چنین شکنجه اعضای مخالف سازمان مجاهدین خلق را صادر می‌کردند.

مجاهدین خلق بزرگترین نیروی شورای ملی مقاومت (NCRI) است.

استیون اشنیبام، وکیل اصلی این شکایت، در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن که توسط NCRI سازماندهی شده بود، گفت: این موضوع «‌تردید برنمی‌دارد که ابراهیم رئیسی به عنوان معاون دادستان استان تهران، یکی از اعضای آن کمیسیون مرگ بوده است»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e5c8a3c-317a-4dbf-a4ad-cc1895ab0377"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات