728 x 90

شورش علیه مرگ در زندان

به‌دنبال مرگ تعدادی از زندانیان در تهران و ارومیه که به موجی از شورش و قیام در زندانها تبدیل شد، ۶زندانی دیگر بر اثر کرونا در زندانهای ارومیه و قزلحصار جان‌ باختند.

هم‌زمان با گسترش سایهٔ مرگ با کرونا در زندانها، زندانیان خرم‌آباد، الیگودرز، تبریز، سقز، شیراز، مهاباد و اهواز در اعتراض به شرایط مرگبار و غیربهداشتی زندان شوریدند.

در جریان شورش زندانیان دهها زندانی موفق به فرار شدند و به فرمان سرجلاد خامنه‌ای زندانیان دستگیر شده در سقز و اهواز به‌شدت تحت فشار و شکنجه قرار گرفتند.

روز ۲۱فروردین عفو بین‌الملل طی گزارشی از کشتار وحشیانهٔ ۳۶‌زندانی در جریان شورش و فرار زندانیان خبر داد.

علی زرگانی، عادل ناصری، فیض‌الله مختاری، سجاد پیشداد، علیرضا حاجیوند، محمد تامولی، محمد لفته، محمد سلامات، علی خفاجی، مجید زبیدی، شاهین زهیری و سیدرضا خرسانی از جمله شهدای شورشی بودند که توسط مقاومت افشا گردیدند.

۲۳فروردین دژخیمان زندان سقز، زندانی شورشی مصطفی سلیمی را پس از ۱۷سال زندان، بی‌رحمانه بدار آویختند.

شورای ملی مقاومت با انتشار یک سند محرمانه نشان داد از تاریخ ۱۶فروردین به کلیه ارگانهای سرکوبگر، برای سرکوب زندانیان آماده‌باش داده و از این تاریخ مسیر جدیدی علیه زندانیان باز شد.

این سند گواه روشن جنایت و در عین‌حال نشان‌دهنده منتهای وحشت رژیم از شورش زندانیان است.

رهبر مقاومت ایران ضمن تأکید بر ضرورت آزادی زندانیان گفت: «حق گرفتنی است باید برشورید و آن را از حلقوم آخوندهای ضدبشر بیرون کشید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6a2585e-1786-4d7d-aa68-799e13a1516a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات