728 x 90

شهریار حیدری عضو مجلس ارتجاع: ۹۵درصد نمایندگان از این‌که از رئیسی برای شرکت در انتخابات دعوت کردند، پشیمانند

شهریار حیدری عضو مجلس ارتجاع
شهریار حیدری عضو مجلس ارتجاع

شهریار حیدری عضو مجلس ارتجاع؛ ۹۵درصد نمایندگان از مجلس و ملت عذرخواهی می‌کنند که چرا اصلاً رئیسی را برای ریاست‌جمهوری دعوت کرده‌اند.

در پی بالا‌گرفتن درگیری بین مجلس ارتجاع به ریاست قالیباف و دولت آخوند رئیسی یکی از اعضای مجلس رژیم به نام شهریاری حیدری با حمله به رئیسی گفت: «متأسفانه تعدادی از نمایندگان مجلس از آقای رئیسی دعوت کردند که بیاید و رئیس‌جمهور بشود. چند نماینده با خواهش و وعده وعید یک طوماری جمع کردند برای آقای رئیسی و الآن هم ۹۵درصد آنها خودشان پشیمان هستند. همه از مجلس و ملت عذرخواهی می‌کنند که چرا اصلاً رئیسی را برای ریاست‌جمهوری دعوت کرده‌اند».

این عضو مجلس ارتجاع در پاسخ به سؤال «مقام رهبری در سخنرانی اخیر خود از وحدت قوا سخن گفتند، آیا بین مجلس و دولت که تاکنون هم‌سو با هم بودند اختلافی پیش آمده که ایشان این‌گونه فرمودند. از سوی دیگر معاون پارلمانی رئیسی هم گفته مجلس لوایح دولت را به موقع اعلام وصول نمی‌کند. آیا اتفاق خاصی بین قوه مقننه و مجریه افتاده است؟، گفت: «لایحه‌هایی که دولت می‌فرستد مجلس همواره آنها را در اولویت گذاشته و این‌گونه به دولت کمک می‌کند. تیم دولت واقعاً تیم کارآمدی نیست. شخص مقام معظم رهبری در چند روز گذشته به دولت تذکر دادند که مشکل اول کشور اقتصاد است.

انتقاد مجلس به کابینه است و رئیس‌جمهور باید کابینه را خصوصاً در حوزه اقتصاد ترمیم کند. قاعدتاً این دوره مجلس با حساسیت بیشتری برای به‌کار گیری وزرای کارآمد انتقاد می‌کند و اگر خود دولت اقدام نکند قاعدتاً وظیفه مجلس این است که نظارت کند و در صورت لزوم وارد عمل شود.

اگر قرار است فرد کارآمدتری بیاید اشکالی ندارد، ولی چنان‌چه بنا باشد فرد ضعیف‌تری بیاید این استیضاح فایده‌ای ندارد. معمولاً باید در کابینه وزرای قدرتمند و کار آمد به‌کار گرفته شوند.

از وزرا که بگذریم معمولاً سیاستهای وزارتخانه‌ها را باید استانداران و مدیران استانی اجرا کنند، آیا تغییر برخی مدیران استانی موجب کارآمدی بیشتر سیاستهای اجرایی نمی‌شود؟».

دولت مانند یک زنجیره به هم متصل است، وزیر ضعیف مدیر ضعیف انتخاب می‌کند و مدیران ضعیف، رؤسای ادارات ضعیف انتخاب می‌کنند. در مجموع کابینه آقای رئیسی ضعیف است».( خبرگزاری حکومتی اعتماد آنلاین ۸ اردیبهشت )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de89aef3-2bb2-448f-b0ab-6ff9dc61eeab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات