728 x 90

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از مرز ۲۲هزار نفر گذشت

زلزله در ترکیه
زلزله در ترکیه

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از مرز ۲۲هزار نفر گذشت و شمار مصدومان این حادثه به ۷۳هزار نفر رسیده است.

در ترکیه تاکنون بیش از ۱۷هزار و ۵۰۰نفر و در سوریه نزدیک به ۳۵۰۰تن جان خود را از دست داده‌اند.

دیده‌بان حقوق‌بشر در سوریه اعلام کرد که احتمال دارد شمار کشته‌شدگان زلزله در این کشور به شش هزار نفر برسد.

در همین حال، عملیات نجات با حضور نیروهای محلی و بین‌المللی با شدت ادامه دارد.

در سوریه امدادرسانان غیردولتی معروف به «کلاه‌خود سفیدها» موفق شده‌اند در سومین روز پس از زمین‌لرزه، شمار زیادی را نجات دهند.

-شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از مرز ۲۲هزار نفر گذشت

 

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه چهار روز پس زلزله مرگبار در ترکیه و سوریه و در حالی که صدها امدادگر محلی و بین‌المللی در سرمای شدید زمستان تلاش دارند افراد بیشتری را نجات دهند، مرگ بیش از ۲۲هزار نفر تا امروز جمعه ۱۰فوریه/۲۱بهمن، در هر دو کشور تأیید شده است.

در همین حال، هر چند امیدها برای نجات بازماندگان بیشتر که زیر آوارهای ساختمانهای بتنی گرفتارند رو به کاهش است، اما امدادگران موفق شدند یک زن را که بیش از ۱۰۰ساعت زیر آوارهای ساختمان فرو ریخته‌ای در ترکیه گرفتار بود، زنده بیرون بیاورند.

با وجود دشواریهای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان، خبرگزاری فرانسه روز جمعه، در گزارشی از گشایش گذرگاه مرزی باب الهوا در سوریه خبر داد. طبق این گزارش، دومین محموله کمکی سازمان ملل متحد راهی این منطقه شده و قرار است به‌زودی در اختیار افراد آسیب‌دیده قرار گیرد.

خبرگزاری فرانسه نیز روز جمعه، ضمن تأیید شمار کشته‌شدگان زلزله ترکیه و سوریه (۲۲هزار و ۳۰۰نفر) نوشت که چهار تن از جان‌باختگان شهروندان فرانسه هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5971272-5857-4278-95cc-3f2ef25d49bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات