728 x 90

شعله‌های آتش در پالایشگاه تهران مجدد شعله‌ور شد

آتش سوزی درپالایشگاه تهران
آتش سوزی درپالایشگاه تهران

صبح روز پنجشنبه ۱۳خرداد، شعله‌های آتش در پالایشگاه تهران بر اثر استمرار حریق و انفجار یکی از مخازن بزرگ مجدداً شعله‌ور شد. به گزارش خبرنگار حکومتی مهر، با وجود گذشت ساعات زیادی از وقوع حریق در پالایشگاه تهران و تلاش آتش‌نشانها آتش در این پالایشگاه ادامه دارد.

دقایقی پیش نیز یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران که شعله‌ور بود ناگهان منفجر شده است.

ضایعات نفتی که در درون مخزن ذخیره بود بر روی زمین جاری شده و دود بسیار غلیظی از حریق در آسمان وجود دارد و آتش گسترده‌تر شده است. کار اطفا برای آتش‌نشانها سنگین‌تر شده است.


این در حالیست که کارگزاران رژیم امروز صبح گفته بودند پالایشگاه تهران تا ساعاتی دیگر وارد مدار تولید می‌شود.

سخنگوی پالایشگاه نفت تهران قبل از شعله‌ور شدن مجدد گفته است: با توجه به کاهش شعله‌های آتش به ۵درصد حجم اصلی، پیش‌بینی می‌کنیم پالایشگاه در ساعت‌های آینده وارد مدار تولید شود.

وی گفته است اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر انفجارهای متعدد در شب گذشته و سرایت آتش به دیگر نقاط جعلی است.

بعد از آتش‌سوزی در پالایشگاه شهر ری مردم در شامگاه چهارشنبه ۱۲خرداد به پمپ‌بنزینها هجوم بردند.

در همین رابطه جلیل موقوفه‌ای، سرکرده انتظامی پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد: پس از حادثه آتش‌سوزی در پالایشگاه شرکت نفت شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده که به هیچ عنوان صحت ندارد لذا از شهروندان می‌خواهیم به این شایعات توجه نکنند.

وی با نگرانی از هجوم مردم به پمپ‌های بنزین اضافه کرد: هیچ مشکلی در حوزه سوخت‌رسانی به‌وجود نیامده لذا شهروندان تهرانی از هجوم به پمپ‌بنزین و جایگاههای سوخت گاز مایع (CNG) خودداری کنند (سایت حکومتی تجارت نیوز ۱۲خرداد).


وزیر نفت رژیم شب گذشته در محل حادثه گفت: خبرهای مربوط به کمبود بنزین تهران صحت ندارد. پالایشگاه تهران اساساً برای تهران بنزین تولید نمی‌کند.

مدیرعامل پالایشگاه تهران گفته بود: آتش تقریباً مهار شده است.

ساعت ۷ عصر روز چهارشنبه ۱۲خرداد حریق در یکی از مخازن ضایعات نفتی با حجم ۲۰هزار بشکه‌یی رخ داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13978d91-044b-4f62-ac77-239778935da1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات