728 x 90

شصت‌و‌ششمین قطعنامه محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران

به‌رغم تمامی تلاشها و تشبثات رژیم ضدبشری و حامیانش، شصت‌وششمین قطعنامهٔ محکومیت دیکتاتوری آخوندی در کمیته سوم مجمع عمومی با ۸۴رأی موافق تصویب شد.

نماینده کانادا ضمن تشریح علل ارائه قطعنامه نقض حقوق‌بشر علیه رژیم آخوندی گفت: «حجم و شدت و استمرار نقض حقوق‌بشر در ایران علت تهیه این قطعنامه می‌باشد. این قطعنامه بر اساس اطلاعات معتبر از گزارشات دبیرکل و گزارشگر ویژه حول وضعیت حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی ایران و سایر منابع قابل اتکا می‌باشد».

در ادامه جلسه نمایندهٔ رژیم ضمن سوزوگداز از منابع اطلاعاتی ارگانهای ملل ‌متحد گفت: «ما هم‌چنان با تهدید و فشار مواجه هستیم. اعتماد و دیالوگ نمی‌تواند بر اساس دروغها و نفاق باشد با این‌حال سر و صدا نسبت به وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌طور عام و به‌خصوص قطعنامه فوق همه همین علامت را دارند».

در این قطعنامه جامعه بین‌المللی نگرانی جدی خود را نسبت به اجرای مجازات اعدام به‌ویژه اعدام افراد زیر سن قانونی و کسانی که بر اساس اعترافات اجباری محکوم شدند را ابراز کرده و خواستار لغو اعدامها در ملأعام شده است.

نماینده آمریکا ضمن ابراز خرسندی از قطعنامه  گفت: «ما در ابراز نگرانی‌های شدید در ارتباط با استمرار سرکوب حقوق‌بشر و آزادیهای پایه‌ای توسط ایران، آن هم به‌رغم تعهداتش به جامعه بین‌المللی ملحق می‌شویم».

ارگانهای حکومتی در واکنشی زبونانه، باز هم علیه بانیان قطعنامه سوزوگداز کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72917793-2c0d-4923-99ef-8938bddb9010"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات