728 x 90

شصت‌وششمین روز حمله روسیه به اوکراین - برخورد با خیانتکاران

نبرد شدید تانکها در منطقه دونباس
نبرد شدید تانکها در منطقه دونباس

اوکراین با خیانتکاران برخورد می‌کند

به گزارش یورونیوز (۹ اردیبهشت)، نیروهای امنیتی اوکراین با افرادی که متهم به همکاری با نیروهای روسیه هستند به‌شدت برخورد می‌کنند. نیروهای امنیتی اوکراین تنها در منطقه خارکیف ۲۴مأموریت انجام داده و در چهارچوب قوانین ضدخیانت که پس از آغاز جنگ وضع شده، نزدیک به ۴۰۰نفر را بازداشت کرده‌اند.

 

بازگشت پناهندگان به اوکراین

نانسی فزر، وزیر کشور آلمان در مصاحبه‌یی با شبکه NTV آلمان از بازگشت پناهجویان اوکراینی به کشورشان خبر داد و گفت: «در حال حاضر حدود ۲۰هزار اوکراینی هر روز از لهستان به کشور خود بازمی‌گردند».

وزیر کشور آلمان در این مصاحبه گفته است، به‌رغم اخبار و تصاویر وحشتناکی که هر روز از اوکراین منتشر می‌شود، عده بسیاری برای همراهی با خانواده‌هایشان که در اوکراین حضور دارند، خواهان بازگشت هستند.

 

حملات موشکی روسیه علیه اوکراین

حملات موشکی روسیه علیه اوکراین

 

نبرد در منطقه دنیپروپتروفسک و دونباس

فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک گفت که در روز جمعه، دو شهر در منطقه دنیپروپتروفسک در مرکز اوکراین مورد اصابت موشکهای روسیه قرار گرفتند. هنوز از تلفات یا خسارات احتمالی این حملات خبری منتشر نشده است.

روز جمعه صدای انفجارهای دیگری نیز از کراماتورسک تا اسلوویانسک، دو شهر در فاصله ۱۸کیلومتری دونباس شنیده شد. بعد از آن ستونهای دود از منطقه اسلوویانسک و شهرهای مجاور بلند شد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس (۹ اردیبهشت)، دست کم یک نفر بر اثر این گلوله‌باران زخمی شده است.

 

روسیه حمله موشکی همزمان با دیدار دبیرکل از کی‌یف را تأیید کرد

روسیه تأیید کرد که در حین بازدید دبیرکل سازمان ملل متحد از کی‌یف، این شهر را هدف حمله هوایی قرار داده است.

وزارت دفاع روسیه مدعی شده که با سلاحهای با دقت بالا و دور برد خود تأسیسات تولید موشک و شرکت فضایی ارتیوم در کی‌یف را ویران کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، خواستار واکنش جهانی قوی به حملات روز پنجشنبه روسیه شد که دقایقی پس از گفتگوی وی با آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد، در کی‌یف انجام گرفت. وی اظهار داشت: «مایه تأسف است که چنین حمله عمدی و وحشیانه‌ای که روسیه به‌قصد تحقیر سازمان ملل انجام داده، بی‌پاسخ مانده است».

 

زلنسکی: در همان ساعات اولیه جنگ ممکن بود کشته یا دستگیر شوم

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با مجله تایم درباره اولین روز تهاجم روسیه به اوکراین از جمله گفت: به‌زودی مشخص شد که دفاتر ریاست‌جمهوری امن‌ترین مکان برای بودن نیستند. ارتش اطلاع داد که تیم‌های روسی چترباز برای کشتن یا دستگیری او و خانواده‌اش وارد کی‌یف شده‌اند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور می‌گوید: «قبل از آن شب، ما فقط چنین چیزهایی را در فیلمها دیده بودیم. در حالی که نیروهای اوکراینی در خیابان‌ها با روس‌ها می‌جنگیدند، گارد ریاست‌جمهوری تلاش کرد تا محوطه را با هر چیزی که پیدا می‌کند، مهر و موم کند. در ورودی با انبوهی از موانع پلیس و تخته سه لا مسدود شده بود که بیشتر شبیه تپه‌ای از زباله‌های زباله‌دان بود تا یک استحکام.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78ec0df7-72e1-4326-b184-04b70c22ba34"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات