728 x 90

ششمین روز اعتصاب کارگران پروژه‌یی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهها، صنایع فولاد و معادن مس

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ششمین روز اعتصاب کارگران پروژه‌یی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهها، صنایع فولاد و معادن مس

گسترش اعتصاب به ۱۰۶ کارگاه و شرکت صنعتی در ۳۷شهر در ۱۳استان

 

روز چهارشنبه ۶اردیبهشت اعتصاب کارگران پروژه‌یی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهها، صنایع فولاد و معادن مس، کارگران وارد ششمین روز خود شد و اعتصاب کارگران به ۱۰۶ کارگاه و شرکت صنعتی در ۳۷شهر در ۱۳استان کشور گسترش یافت.

سپاه پاسداران و بیت خامنه‌ای و مؤسسات عظیم اقتصادی وابسته به آنها مانند قرارگاه خاتم‌الانبیاء کنترل بخشهای عمده صنعت نفت و گاز و صنایع پتروشیمی ایران را در کنترل خود دارند و درآمدهای نجومی آن در خدمت حفظ نظام منحوس ولایت فقیه از جمله پروژه‌های ضدمیهنی اتمی و موشکی و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی می‌شود.

دو سال پیش «فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا» اذعان کرد: «۴۰ درصد بنزین کشور در پالایشگاههای ساخته شده توسط قرارگاه خاتم سپاه تولید می‌شود» (سایت حکومتی نفت آنلاین – ۱۲خرداد ۱۳۹۹). از آن زمان تاکنون بخشهای بیشتری از اقتصاد کشور و به‌خصوص صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در اختیار پاسداران قرار گرفته است.

خبرگزاری حکومتی ایلنا امروز نوشت: «کارگران پروژه‌یی و پیمانکاری نفت و گاز در سایت‌های مختلف به شرایط شغلی و معیشتی خود اعتراض دارند... این اعتراض از روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شده است... . کارگران در پتروشیمی بوشهر، برخی فازهای عسلویه و پارس جنوبی، پتروشیمی گچساران، پالایشگاه بید بلند و پالایشگاه آبادان، به اعتراض صنفی روزهای اخیر پیوسته‌اند؛ برخی کارگران پالایشگاه تهران نیز روز گذشته دست از کار کشیده‌اند. کارگران پروژه‌یی در صنایع نفت و گاز و فولاد، خواسته‌های خود را افزایش دستمزد حداقل به اندازه‌ٔ ۷۹درصد و بیست روز کار و ده روز استراحت اعلام می‌کنند. ». .

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲۶ آوریل ۲۰۲۳)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d27e1725-01c1-4d5e-91b3-ad65d771d212"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات