728 x 90

ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا در صدمین روز جنگ روسیه علیه اوکراین

تبادل آتش سنگین توپخانه میان روسیه و اوکراین
تبادل آتش سنگین توپخانه میان روسیه و اوکراین

در صدمین روز از جنگ روسیه علیه اوکراین اتحادیه اروپا با تصویب ششمین بسته تحریمی خود، تحریم‌ها علیه روسیه را شدت بخشید.

شورای اروپا با انتشار بیانیه‌یی در مورد ششمین بسته تحریمی علیه دولت روسیه اعلام کرد که «با توجه به ادامه جنگ تجاوزگرانه روسیه علیه اوکراین» و هم‌چنین انتشار گزارشها در مورد «جنایات جنگی نیروهای روسی» این شورا دور ششم تحریم‌های اقتصادی و فردی را به اجرا می‌گذارد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که سران اروپا با به اجرا گذاشتن ششمین بسته تحریمی علیه رورسیه، توانایی این کشور برای تأمین مالی جنگ در اوکراین را تضعیف می‌کند و مهمترین منبع درآمد دولت روسیه را از کار می‌اندازند.

ششمین بسته تحریمی اروپا علیه مسکو شامل تحریم «اسبربانک»، بزرگ‌ترین بانک روسیه می‌شود و دسترسی این بانک با سازوکار جهانی سوئیفت را قطع می‌کند. قرار است تحریم‌های بعدی اروپا علیه روسیه، به دیگر بانک و نهاد‌های مالی این کشور گسترش یابد.

این بسته تحریمی جدید که از صادرات ۹۰درصد نفت روسیه به اتحادیه اروپا جلوگیری می‌کند، سه روز پیش (سه‌شنبه ۳۱مه) از سوی رهبران بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا به امضا رسید و بر ادامه تحریم‌ها علیه روسیه تأکید شد.

 

اوکراین پیروز جنگ

ظرف ۱۰۰روز گذشته دولت روسیه توانسته است حدود ۲۰درصد از خاک کشور اوکراین را اشغال کند، اما ناظران می‌گویند پیشروی نیروهای روسیه بسیار کند است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه ۱۳خرداد، در یکصدمین روز حمله روسیه به کشورش گفت که اوکراین از این جنگ پیروز بیرون می‌آید، زیرا اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه مسکو را با تحریم تدریجی نفت تشدید کرده است.

مسکو که این روزها نیروهای خود را در منطقه دونباس در شرق اوکراین متمرکز کرده است، می‌گوید که تا به امروز به برخی از اهداف از پیش تعیین شده خود دست یافته است و عملیات نظامی ارتش روسیه تا دست یازیدن به اهداف تعیین شده ادامه خواهد یافت.

زلنسکی با این حال روز جمعه در ویدئویی که از خود در مقابل ساختمان ریاست‌جمهوری در کی‌یف و به همراه چند تن از نزدیکانش ضبط و در اینستاگرام منتشر کرد، گفت: «پیروزی از آن ما خواهد بود».

همزمان سرگیی گایدایی، فرماندار منطقه لوهانسک اعلام کرد که ارتش روسیه هنوز شهر «سورودونتسک» را تصرف نکرده و در آنجا در حال عقب‌نشینی است.

وی افزود که روس‌ها به‌طور کامل شهر را تصرف نکرده‌اند و اگر قبلاً با تصرف حدود ۷۰درصد از شهر توسط روس‌ها وضعیت دشواری داشتیم، اما اکنون آنها ۲۰درصد عقب رانده شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0aafa5d-5657-49ff-948e-af7de7d6c2dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات