728 x 90

شش سناتور آمریکایی لایحه‌یی را برای ممنوعیت از ورود رئیسی جلاد به نیویورک ارائه دادند

سناتور تد کروز
سناتور تد کروز

شش تن از اعضای سنای آمریکا روز چهارشنبه ۲۳شهریور لایحه‌یی را برای ممنوعیت از ورود رئیسی جلاد به نیویورک ارائه دادند. تد کروز، تام کاتن، مارکو روبیو، بیل هگرتی، جونی ارنست و جان باراسو در این لایحه که مبتکر آن سناتور تد کروز است نوشتند: رئیسی به‌دلیل جنایاتی که مرتکب شده است واجد شرایط ورود به آمریکا نیست.

سایت سناتور تد کروز نوشت:

واشنگتن، دی. سی – سناتور آمریکایی تد کروز (تگزاس)، عضو کمیته روابط خارجی سنا، سناتور کاتن (آرک.)، هاگرتی (آر-تن)، ارنست (آیووا)، باراسو به آنها پیوستند. امروز قانون تقویت اجرای ویزای ورودی و محدودیتهای سال۲۰۲۲ (قانون SEVER) را برای جلوگیری از ورود ابراهیم رئیسی  به آمریکا برای شرکت در جلسه افتتاحیه آتی معرفی کردند.

سناتور کروز درباره این لایحه گفت: اگر رئیس‌جمهور بایدن و دولتش قوانین موجود را با حسن‌نیت اجرا می‌کردند، رئیسی  از ورود به آمریکا برای مجمع عمومی سازمان ملل منع می‌شد. رئیسی سابقه فعالیت‌های تروریستی از جمله حمایت از ترور رئیس‌جمهور ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی را دارد. وی هم‌چنین توسط وزارت امور خارجه به‌دلیل جنایات گسترده‌ای که مرتکب شده است، به‌عنوان واجد شرایط ورود به ایالات متحده نیست. با این وجود، به نظر می‌رسد دولت بایدن برای دور زدن این محدودیتها آماده است.

«قانون SEVER از ورود رئیسی و چند ده نفری که توسط آیت‌الله برای سرکوب مردم ایران و تهدید امنیت ملی آمریکا انتخاب شده‌اند، جلوگیری می‌کند تا اطمینان حاصل شود که نمی‌توانند وارد آمریکا شوند. این به‌خوبی در حقوق ایالات متحده است که از ورود آنها جلوگیری کند.( سایت سناتور تدکروز ۲۳ شهریور )

واشنگتن فری‌بیکن: مبارزه کنگره با مدیر بایدن در تلاش برای ممنوعیت رئیس جمهور ایران از خاک آمریکا

 همچنین واشنگتن فری بیکن چهارشنبه ۲۳شهریور در مطلبی درباره  ممنوعیت از ورود رئیسی جلاد به نیویورک نوشت:‌  فشارهای کنگره آمریکا  بر بایدن برای ندادن ویزا به ابراهیم رئیسی افزایش می‌یابد. کنگره در حال حرکت برای جلوگیری از ورود رئیسی به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

سناتور تد کروز (در ایالت تگزاس) لایحه‌ای را منتشر می‌کند که بر اساس آن همه مقامات مرتبط با رهبر ایران، علی خامنه‌ای، از جمله رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی، از دریافت ویزای آمریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل منع می‌شوند. که این ماه در شهر نیویورک برگزار می شود. انتظار می‌رود این لایحه، که نسخه‌ای از آن توسط واشنگتن فری بیکن به دست آمده است، بعد از ظهر چهارشنبه معرفی شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/918c0161-555f-4bc5-be20-5ea8bfc5e095"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات