728 x 90

شروع محاکمه حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام ۶۷ در زندان گوهردشت در استکهلم پایتخت سوئد - تظاهرات هواداران مجاهدین

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم ۱۹مرداد۱۴۰۰
تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم ۱۹مرداد۱۴۰۰

از صبح سه‌شنبه ۱۹مرداد ۱۴۰۰ محاکمه حمید نوری از دژخیمان در زندان گوهردشت در استکهلم پایتخت سوئد شروع شد. همزمان با برگزاری این محاکمه هواداران مجاهدین در برابر دادگاه حضور پیدا کرده‌اند.

هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار و بسیاری دیگر از هموطنانمان قصد گردهمایی بزرگی را داشتند. اما دادگاه و پلیس به‌خاطر محدودیت مکانی حداکثر به ۵۰نفر از هواداران و بستگان مجاهدین اجازه تجمع در کنار دادگاه دادند. در جمع هواداران مجاهدین شاکیان و شاهدان جنایت نیز حضور یافته‌اند.

همزمان با شروع دادگاه در ساعت ۰۹۱۵ بیش از ۳۰۰نفر از هواداران مجاهدین و بستگان مجاهدان سربدار در محل حضور پیدا کرده‌اند و جمعیت رو به افزایش است.

 

در ساعت ۱۰۳۰ قرائت کیفرخواست برای یکربع تنفس قطع شد. در زمان ظهر هم یکساعت و نیم آنتراکت برای غذا خوردن دژخیم در نظر گرفته شده است.

همزمان با برگزاری این دادگاه شماری از شاکیان و شاهدان جنایات دژخیمان رژیم در قتل‌عام زندانیان سیاسی طی سخنانی گوشه‌هایی از جنایات دژخیمان و توطئه‌های رژیم علیه جنبش دادخواهی را بازگو کردند.

رضا شمیرانی زندانی سیاسی با سابقه دهسال اسارت در زندانهای رژیم که یکی از شاکیان این دادگاه است در سخنان کوتاهی با اشاره به کتابی که درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی منتشر کرده به فتوای سر دژخیم خمینی برای قتل‌عام زندانیان مجاهد اشاره کرد و گفت که خمینی در این فتوا تأکید کرده که کسانی که در زندانهای سراسر کشور بر مواضع خود در دفاع از مجاهدین پافشاری کرده و می‌کنند محارب و محکوم به اعدام هستند. خمینی هیچ شبهه‌ای باقی نگذاشت که موضوع قتل‌عام ۶۷ موضوع مجاهدینی است که که بر مواضع خود برای آزادی ایران استوار بودند.

نصرالله مرندی یکی دیگر از شاکیان و شاهدان قتل‌عام زندانیان سیاسی که دهسال از ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ به‌خاطر هواداری از مجاهدین در زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم از جمله زندان گوهردشت کرج در اسارت به‌سر برده و شاهد جنایات جلادان و دژخیمانی از قبیل آخوند رئیسی و حمید نوری در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ بوده طی سخنانی گفت من به‌عنوان یکی از شاکیان مدارک متعددی از جمله کتاب جنایت علیه بشریت شامل اطلاعات دقیق بیش از ۵هزار از ۳۰هزار مجاهدینی که در جریان قتل‌عام ۶۷ به‌شهادت رسیدند را در اختیار مقامات سوئدی قرار داده‌ام.

هم‌چنین در این پرونده اسامی ۱۱۰نفر از قربانیان در گوهردشت آمده است. با کوشش مجاهدین خلق لیست اسامی ۴۴۴نفر از مجاهدینی که در گوهردشت قتل‌عام شده‌اند تا این نقطه تدقیق شده است که نسخه‌ای از آن به دادگاه تحویل داده شده است.

آنها با شعار درود بر مجاهد و درود بر رجوی بسوی ابدیت پرواز کردند مطمئن باشید در جریان این دادگاه بسیاری حقایق درباره جنایات دژخیمان در زندان گوهردشت برملا خواهد شد از جمله لیست اسامی تعداد بسیاری از شهدا که به‌وسیله زندانیان با دستخط خودشان از داخل به خارج از زندان منتقل شده است که اصل آن موجود است.

-بتول ماجانی یکی دیگر از شاهدان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ که به‌مدت ۷سال در زندانهای رژیم در اسارت به‌سر برده و ۷تن از بستگانش توسط رژیم به‌شهادت رسیده‌اند که از جمله ۵تن از آنان در سال۶۷ و در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی سربدار شدند تاریخچه کوتاهی از جنبش دادخواهی از همان ابتدا تاکنون را تشریح کرد و گفت که خامنه‌ای با دم تیغ دادن دژخیم حمید نوری قصد داشت تا هم جنایت قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی را کوچک جلوه دهد و هم جنبش دادخواهی را منحرف کند و از عواقب آن بگریزد و با بکارگیری مزدور نفوذی خود او را سفیدسازی کند تا بهتر بتواند در خدمت وزارت اطلاعات به توطئه‌ها علیه مقاومت ایران ادامه بدهد اما بی‌شک روز حسابرسی از همه دژخیمان و مزدوران نفوذی رژیم فرا خواهد رسید.

 

-علی‌اکبر بندعلی یکی از دیگر شاکیان که به‌مدت ۱۳سال در زندانهای رژیم در اسارت به‌سر برده گوشه‌هایی از جنایتهای دژخیم حمید نوری در راهروهای مرگ در زندان گوهردشت را برای حاضران بازگو کرد.

-علی ذوالفقاری که به‌مدت ۱۲سال در زندانهای رشت و گوهردشت و اوین به‌سر برده نیز به‌عنوان یکی دیگر از شاکیان این پرونده ضمن تشریح مشاهدات خود از جنایتهای دژخیمان از آخوند جلاد ابراهیم رئیسی به‌عنوان یکی از اعضای هیأت مرگ و دژخیم حمید نوری در زندان گوهردشت را بازگو کرد و خواستار محکومیت دژخیمان و مزدوران رژیم شد.

 

-کنت توئیس وکیل مدافع حقوق‌بشر از سوئد در مصاحبه با سیمای آزادی گفت: در جریان نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ایران کسی را انتخاب کردند که مستقیماً در قتل‌عام ۶۷دست داشت حمید نوری در اینجا به جرم همین جنایات دارد محاکمه می‌شود در حالی‌که به‌جای او ابراهیم رئیسی باید اینجا محاکمه شود.

 

استکهلم - تظاهرات هواداران مجاهدین همزمان با دادگاه دژخیم حمید نوری با شعار: مرگ بر خامنه‌ای، رئیسی، لعنت بر خمینی!

 

  • استکهلم - تظاهرات هواداران مجاهدین همزمان با دادگاه دژخیم حمید نوری با شعار: از ۶۷تا آبان، دادخواه خون یاران و درود بر مجاهد سرموضع!

 

  • استکهلم - تظاهرات هواداران مجاهدین همزمان با دادگاه دژخیم حمید نوری با شعار: خامنه‌ای جنایت‌پیشه حسابرسی در پیشه و درود بر رجوی زنده باد آزادی!

 

  • استکهلم - تظاهرات هواداران مجاهدین همزمان با دادگاه دژخیم حمید نوری با شعار: خواسته خلق ایران، محاکمه جلادان!

 

  • استکهلم - تظاهرات هواداران مجاهدین همزمان با دادگاه دژخیم حمید نوری با شعار: رئیسی جنایت‌پیشه حسابرسی در پیشه!

 

  • استکهلم - آکسیون هوادارن مجاهدین با شعار‌ درود بر مجاهد سرموضع - ۱۹مرداد مقابل دادگاه دژخیم حمید نوری

 

  • تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم ۱۹مرداد۱۴۰۰

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم ۱۹مرداد۱۴۰۰ - 0

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم ۱۹مرداد۱۴۰۰ - 1

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم ۱۹مرداد۱۴۰۰ - 2

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم ۱۹مرداد۱۴۰۰ - 3

 

 

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم

 

 

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم - 0

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم - 1

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم - 2

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم - 3

تظاهرات هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار - سوئد استکهلم - 4
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9aa5c7f-9a34-4409-b34f-9fda4eb8fa7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات