728 x 90

شرق‌الاوسط: همه سرکردگان «سپاه قدس» تحت تعقیب‌ هستند

سپاه پاسداران تروریستی
سپاه پاسداران تروریستی

روزنامه «الشرق الأوسط» در مطلبی به‌قلم طارق الحمید درباره به‌هلاکت رسیدن سرکردگان سپاه نیروی تروریستی قدس نوشت:

پس از همه تبلیغات رژیم ایران درباره قدرت «سپاه قدس» و گسترش آن در منطقه، اکنون همین سپاه از سوی اسرائیل تحت تعقیب قرار گرفته و مردانش در تهران و جلوی خانه‌شان حذف می‌شوند که به زبان فوتبال یعنی، پس از آنکه رژیم ایران مدت‌ها در خارج بازی کرد. اکنون بازی برگشت در زمین ایران است.

آخرین مورد از این عملیات قابل توجه،... ترور یکی از فرماندهان «سپاه قدس» به نام سردار صیاد خدایی بود.

این عملیات نقطه تحولی در جنگ گسترده اسرائیل علیه ایران در زمین، هوا، دریا و حتی جنگ رسانه‌ای است پس از آنکه روزنامه «نیویورک تایمز» خبری درز کرده را منتشر ساخت با این مضمون که اسرائیل به مقامات آمریکایی اطلاع داده پشت عملیات ترور بوده است.

آن اخبار درز کرده نشان داد تصمیم مقابله با تهران در اسرائیل گرفته شده و به مرحله خطرناکی رسیده که ممکن است موجب جنگ جدیدی بشود.

درست است که اسرائیل حضور ایران را در سوریه خواه به شکل تجهیزات یا نیروی انسانی مورد هدف قرار می‌دهد، اما حمله به «سپاه قدس» در داخل ایران به معنای این است که اسرائیل می‌خواهد پیامی به تهران ارسال کند با این مضمون که اهمیتی به تغییر موضع روسیه در سوریه نمی‌دهد.

در ادامه مطلب شرق‌الاوسط آمده است: امروز وضع تغییر کرده به طوری که حمله اسرائیل به «سپاه قدس» در ایران به معنای ریختن آبروی سپاه پاسداران و لشکر وابسته به آن و ضربه زدن به هیبت نظام و مشخصاً خامنه‌ای است.

و این عملیات معمولاً به طور اتفاقی روی نمی‌دهد و نشان می‌دهد عملیات دیگری در پیش است.

 بدون شک این تعقیب «سپاه قدس» حتی به روحیه شبه نظامیان ایران در منطقه ضربه می‌زند و این منجر به خطای کشنده می‌شود که منتهی به رویارویی نظامی می‌شود که تأثیر آن بر همه منطقه کاملاً متفاوت خواهد بود.

و به همین دلیل درحال حاضر تنها می‌توان این پرسش‌ها را پیش کشید؛ آیا ایران با به کارگیری حماس برای حفظ آبرو غزه را قربانی می‌کند؟ آیا لبنان را به خصوص با بحران حزب الله با از دست دادن اکثریت نمایندگی در پارلمان به قربانگاه می‌برد؟ آیا ایران از راه خاک سوریه دست به تنش‌زایی می‌زند؟

بی‌شک نظام دمشق اکنون می‌پرسد وقتی در خود «سپاه قدس» در ایران نفوذ شده، اسرائیل تا چه حد در نظام سوری نفوذ کرده است؟ و هرگونه عملیات نظامی از سوریه چه پیامدهایی خواهد داشت؟

خلاصه سخن اینکه اکنون «سپاه قدس» بازوی خارجی سپاه پاسداران در خود ایران تحت تعقیب قرار گرفته و این یک نقطه تحول در جنگ موجود در منطقه ماست که شاید ما را به جنگ جدیدی نزدیک کند و پرسش این است که آیا نتایج این جنگ حساب شده است؟ (شرق‌الاوسط ۸خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fbb7ffa-7e2a-4c1d-b401-0d15b8f61246"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات