728 x 90

شبکه مقابله با جرایم مالی آمریکا توصیه نامه‌یی را در ارتباط با سازمانهای تروریستی تحت حمایت رژیم ایران منتشر کرد

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

شبکه مقابله با جرایم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۱۹اردیبهشت توصیه نامه‌یی را در ارتباط با سازمانهای تروریستی تحت حمایت رژیم ایران منتشر کرد.
واشنگتن دی. سی – با توجه به تشدید فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه، امروز شبکه مقابله با جرایم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا توصیه نامه‌یی را جهت کمک به مؤسسات مالی در تشخیص معاملات غیرقانونی بالقوه در ارتباط با سازمانهای تروریستی تحت حمایت رژیم ایران انتشار کرد.

این توصیه نامه به ابزارهایی اشاره می‌نماید که برخی از سازمانهای تروریستی خاص توسط رژیم ایران حمایت می‌شوند و چندین گونه شناسی را توصیف می‌کند که این سازمانهای تروریستی برای دسترسی غیرقانونی یا دور زدن سیستم مالی بین‌المللی جهت جمع‌آوری، جابه‌جایی و خرج کردن وجوه استفاده می‌کنند. هم‌چنین هشدارهایی مرتبط به این مورد که ممکن است به مؤسسات مالی در شناسایی فعالیت‌های مشکوک کمک کند را ارائه می‌دهد.

آندریا گاکی، مدیر شبکه مقابله با جرایم مالی: «سازمانها و فعالیت‌های تروریستی تحت حمایت و هم‌سو با رژیم ایران نباید از دسترسی به سیستم‌های مالی ایالات متحده یا بین‌المللی بهره‌مند باشند. همان‌طور که شاهد تداوم بی‌ثباتی و خشونت در خاورمیانه هستیم، ما این توصیه نامه را برای کمک به مؤسسات مالی جهت محافظت از سیستم مالی در برابر سوء‌استفاده تروریستها و تقویت مؤسسات مالی به هوشیاری در شناسایی و گزارش فعالیت‌های مشکوک مرتبط انتشار می‌کنیم».

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی: «رژیم ایران هم‌چنان به جستجوی راه‌های جدید جهت تأمین مالی فعالیت‌های خطرناک و بی‌ثبات‌کننده خود، از جمله تکثیر سلاحهای خطرناک، فعالیت‌های مخرب سایبری، و تأمین مالی گروهای نیابتی تروریستی در منطقه ادامه می‌دهد. در بزرگداشت بیستمین سالگرد تأسیس دفتر تروریسم و اطلاعات مالی، ما مجدداً بر تعهد خود جهت محدود کردن توانایی ایران و گروه‌های نیابتی تروریستی آن برای بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی تأکید می‌کنیم».

وقایع اخیر بر دخیل بودن و تأمین مالی رژیم ایران در فعالیت‌های تروریستی در منطقه تأکید کرده است. رژیم ایران از جمله اهداف دیگر، به‌دنبال فرافکنی قدرت از طریق صدور تروریسم در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن با تأمین مالی طیفی از گروه‌های مسلح منطقه‌ای است که برخی از آنها سازمانهای تروریستی خارجی که توسط ایالات متحده مورد تحریم قرار گرفتند یا سازمانهای تروریستی جهانی به‌طور ویژه تعیین شده هستند. این سازمانهای تروریستی شامل حزب‌الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حوثی‌ها و چندین گروه شبه‌نظامی وابسته به ایران در عراق و سوریه هستند.
توصیه نامه کامل به‌صورت آنلاین در FIN-۲۰۲۴-A۰۰۱ موجود است.
مؤسسه‌های مالی:
کازینوها، مؤسسات سپرده‌گذاری، صنعت بیمه، مشاغل خدمات صرافی، شرکت‌های وام مسکن / دلالها، فلزات گرانبها / صنعت جواهرات، اوراق بهادار و بازار آتی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/585e808e-89c8-4cc9-acbf-2a1f8d6fc34f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات