728 x 90

سیل ویرانگر در ۸۷شهرستان در ۱۷ استان و فاجعهٔ بی‌خانمان شدن مردم بی‌پناه و بی‌دفاع در حاکمیت آخوندی

سیل ویرانگر در شهرهای میهن
سیل ویرانگر در شهرهای میهن

سیل ویرانگر در ۸۷شهرستان در ۱۷ استان

و فاجعهٔ بی‌خانمان شدن مردم بی‌پناه و بی‌دفاع در حاکمیت آخوندی

شمار جان‌باختگان در استانهای جنوبی تا صبح سه‌شنبه دست کم ۱۱نفر است

و شمار بیشتری مصدوم یا مفقود شده‌اند

با بارش باران از روز شنبه تاکنون ۸۷شهرستان در ۱۷استان شامل آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد با سیلابهای ویرانگر روبه‌رو بوده‌اند.

به‌رغم گذشت چند روز از جاری شدن سیلابهای ویرانگر در نقاط مختلف کشور، رژیم آخوندی تاکنون کمترین اقدامی برای مقابله با سیل و نجات مردم سیل‌زده به‌عمل نیاورده است.

شمار قربانیان در سیلابهای ویرانگر تا صبح سه‌شنبه به ۱۱تن رسید از جمله یک مادر و فرزند سه ساله‌اش در سیرجان، یک خانواده سه نفره در شهر نگور در سیستان و بلوچستان شامل یک کودک ۵ساله و ۶تن دیگر در استانهای فارس و کرمان

بسیاری از شهرها از جمله میناب و کنارک و هزاران خانه در روستاها به زیر آب رفتند و شمار زیادی کاملاً تخریب شدند.

به اعتراف فرماندار رژیم در کنارک، بیش از ۲۰۰۰ خانه در این شهر بندری دچار آبگرفتگی شده و بیش از ۱۲هزار نفر امکان زندگی در خانه‌های خود را ندارند

بارش شدید باران در استان کرمان باعث طغیان رودخانه‌ها و وارد شدن آب به خانه‌های مردم شده است. در کنارک ۱۰هزار نفر در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

چندین پل در کرمان نیز تخریب شد و برق دهها منطقه و شهر در هرمزگان بر اثر طوفان و سیل قطع شده است.

بسیاری از خانه‌ها در روستاها دچار آبگرفتگی شده و خسارتهای زیادی به محصولات کشاورزی وارد آمده است.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران از دیروز با تسلیت به بازماندگان قربانیان سیل از مردم و جوانان مناطق مجاور خواست به یاری سیل‌زدگان و مصدومان بشتابند.

خانم رجوی امروز از هموطنان در مناطق سیل‌زده درخواست کرد که درهای خانه‌هایی را که سالم مانده‌اند به روی بی‌پناهان و مردم بی‌خانمان باز بگشایند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64742fc6-29e6-4fdd-9653-cf1a7f0e8d1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات