728 x 90

سیل و قطعی راهها در سیستان و بلوچستان و کرمان + فیلم و عکس

سیل در سیستان و بلوچستان
سیل در سیستان و بلوچستان

سیل در سیستان و بلوچستان۲۲ دیماه بیش از ۳۵۰روستا در محاصره سیل هستند بنا به گفته مدیریت بحران استان ارتباط با بیش از ۵۰۰ روستا در این استان از دست رفته و قطع است. مدارس بیش از ۱۰شهر استان بعلت نگرانی از ریزش سقف و عدم امکان دسترسی به مدرسه تعطیل اعلام شده است. 

‍‍امروز سیل در سیستان و بلوچستان امکان یک فاجعه دیگر را افزایش داده!
 

هم اکنون بسیاری از روستاهای دشتیاری چابهار گرفتار سیلاب هستند و چندین روستا تخلیه شده‌اند. مردم این روستاها فقط توانسته‌اند جان خود و فرزندانشان را نجات دهند.

سد زیردان برای اولین بار از زمان احداث سرریز شده است و امکان باز شدن دریچه‌های سد تا ساعاتی دیگر وجود دارد که مطمئنا با بازشدن دریچه‌های سد حجم بزرگی از آب سد دقیقا به طرف نقاطی سرازیر خواهد شد که هم اکنون نیز در سیلاب گرفتارند.

مسدود بودن تمام مسیرها و نیاز شدید به قایق و عدم اعزام بالگرد بخاطر شرایط جوی و نبود امدادرسانی باعث گرفتاری هزاران نفر شده است که با ورود سیلاب دیگر می‌تواند باعث یک فاجعه در منطقه شود!

سیل در سیستان و بلوچستان
بر اثر طغیان رودخانه‌های فصلی ۱۳ شهرستان در جنوب سیستان و بلوچستان دچار آب گرفتگی شد.
ساکنان ۶ روستا در کنارک به علت بارش شدید تخلیه شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر رژیم در سیستان و بلوچستان:
روستا‌های دلگان، نیکشهر، فنوج، قصرقند، کنارک و چابهار در محاصره آب هستند و تمامی راه‌های این مناطق مسدود است.

در پی طغیان رودخانه های باهوکلات و کرکروک راههای ارتباطی به بیش از ۱۰۰ روستای دشتیاری  مسدود شد و مردم گرفتار نیازمند امداد رسانی ویژه میباشند.

 پل کرکروک کاملا به زیر آب رفته است همچنین محورها از پل سنگان به طرف بازارچه مرزی ریمدان و مناطق نظامی کاملا مسدود شده است. 

مردم شهرستان سرباز با یک بارندگی دچار سیلاب شدند. از شب گذشته تاکنون در زاهدان، کنارک، فنوج و سرباز بارندگی بوده است.

شهرستانهای خاش، دلگان و روستاهای حاشیه تفتان در محاصره سیل قرار گرفته‌ و در پی آن مردم برخی شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان تا کمر در آب فرو رفته‌اند.

  • مدارس ۱۲ شهر تعطیل شده و هیچ کمک‌رسانی بدلیل امکانات و زیرساخت‌های مناسب به اندازه کافی برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی روستایی و نیز خدمات‌رسانی به سیل‌زده‌های محروم استان وجود ندارد.

‏پیرمرد کشاورز زرآبادی که دیشب تا صبح بخاطر سیل روی درخت گذرانده بود به یاری مردم منطقه نجات یافت. همچنان بسیاری از  کشاورزان این ناحیه نیاز به کمک فوری دارتد تا جانشان نجات یابد.

دلگان در سیستان و بلوچستان زیرآب

سیل در دشتیاری در سیستان و بلوچستان

سیل و آبگرفتگی در کرمان

سیل در کرمان

سیل در کرمان

 

سیستان وبلوچستان گرفتار بارش های فوق سنگین شده که طی دهه اخیر بی سابقه بوده و شهرها و روستاها درمحاصره سیلاب هستند. تمامی راههای ارتباطی بعضی روستاها کاملاً قطع شده است.

سیل

سیستان و بلوچستان

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9aea7818-dd38-4d06-b3d2-c806744f086d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات