728 x 90

سیرک نمایش انتخابات و فضای بی‌رمقی و بی‌حالی در نیروهای حکومتی

رأی من سرنگونی، آری به جمهوری دمکراتیک
رأی من سرنگونی، آری به جمهوری دمکراتیک

به‌دنبال تحریم شعبدهٔ انتخابات آخوندی توسط مردم و جوانان میهن، همزمان با نام نویسی کاندیداهای نمایش انتخابات، مسئولان چهار دهه جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و تروریسم و چپاول، روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه ۲۸اردیبهشت از بی‌رمقی و به عبارتی نه مردم به نمایش انتخابات سخن می‌گویند.

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت رژیم در مطلبی به نظر سنجی‌های خود رژیم اشاره کرده و نوشت: مرکز افکارسنجی ایسپا نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در اردیبهشت ماه را منتشر کرده که نشان می‌دهد، تنها ۴/۱۱ درصد مردم اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری را در حد زیاد پیگیری می‌کنند و بر اساس همین نظرسنجی بیش از ۳۸درصد شهروندان حتی از ماه برگزاری انتخابات هم اطلاع ندارند. در حال حاضر بر اساس گفته‌های کارشناسان اجتماعی نوعی افسردگی یا قهر سیاسی در کشور به‌وجود آمده است.

فضای پرشوری که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در جامعه انتظار می‌رود در حال حاضر در ایران مشاهده نمی‌شود. مردمی که قشر پویا، آینده نگر و عقلانی‌تر فکر می‌کنند به سختی برای رأی دهی قانع می شوند.

 

روزنامه حکومتی مستقل در همین روز نوشت: تا اینجای کار آنچه بیش از همه برجسته است، طبق نظرسنجی و آمارهای خود متولیان امر، عدم اقبال و شور مردم برای مشارکت است. در نتیجه دور از ذهن نخواهد بود که بدانیم در ادامه بسیاری از این خودزنی ها و افشاگریها در ظاهر برای تهییج و کشاندن مردم به پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

 

روزنامه حکومتی ستاره صبح در مطلبی با عنوان «تفسیر روز رفتار رای‌دهندگان ایرانی» نوشت: بسیاری از ایرانیان تاکنون به هیچ‌یک از گزینه‌ها روی خوش نشان نداده‌اند- و مهمتر از همه، تحمل نیروهایی که تبلیغات راه می‌اندازند را ندارند.

 

روزنامه حکومتی شرق در مطلبی با عنوان « دوقطبی‌های زود هنگام در انتخابات ۱۴۰۰

» نوشت: نگاهی گذرا به بیانیه‌ها و خطابه کاندیداهای انتخابات پیش‌رو در ۲۸خرداد، نمایانگر عمق سیاست‌ورزی سطحی‌نگرانه است که نتیجه‌یی جز سردادن شعارهای بی‌محتوا، وعده‌های اجرانشدنی و در نتیجه بازی با سرنوشت مردم و به‌سخره‌گرفتن شعور آنان ندارد. ..فصل مشترک خطابه و بیانیه حضور تقریباً همه کاندیداها «وضعیت نابسامان کشور و مشکلات عدیده معیشتی مردم» است و از داشتن برنامه‌یی برای حل و فصل آن سخن می‌گویند که حتی از بیان سرفصل‌های برنامه مورد ادعای خود بر اساس قوانین موجود و واقعیت‌های انکارناپذیر نظام سیاسی کشور عاجز هستند.

 

روزنامه حکومتی شرق در مطلب دیگری با عنوان «فرصتی ناب برای مفاهمه» نوشت:

انتخاباتی نبوده که سه، چهار هفته مانده به رأی‌گیری، فضای عمومی کشور چنین بی‌رمق و بی‌حال باشد و نشاط و سرزندگی در میان ملت دیده نشود. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حتی در شهرهای کوچک و روستاها هم میل به مشارکت در انتخابات، مثل گذشته نیست.

 

مستقل در مطلب دیگری نوشت: زمانی که مردم حس کنند رایشان سودی برایشان نداشته و آورده معیشتی برایشان به همراه نیاورده بنابراین خیلی نسبت به انتخابات خوش‌بین نیستند و شاید به همین دلیل است که با صندوق قهر می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/957f7b70-65aa-4037-a118-af69c3e2767d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات