728 x 90

سیتی ام: کمیته بین‌المللی المپیک می‌تواند رژیم ایران را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر از المپیک محروم کند

المپیک ۲۰۲۴
المپیک ۲۰۲۴

سایت سیتی‌ام در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۱۵مرداد از امکان ممنوعیت حضور رژیم ایران در المپیک را خبر داد.
سیتی‌ام در قسمتی از گزارش خود آورده است: «کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) آماده است در صورت ادامه نقض حقوق‌بشر در این کشور، رژیم ایران را از حضور در بازیهای المپیک سال آینده پاریس منع کند».
به گزارش سیتی ام «نوید افکاری کشتی‌گیر سابق ملی‌پوش در سال۲۰۲۰ توسط رژیم ایران در رابطه با قتلی ادعایی اعدام شد، هر چند (بخش قضایی) دفاع اصرار داشت که این جوان ۲۷ساله در آن زمان هیچ اشتباهی مرتکب نشده است. آنها ادعا می‌کنند که این ورزشکار سابق پس از شرکت در تظاهرات علیه دولت دستگیر شده است. اما بازداشتها به همین جا ختم نشده است.

سامان پاشایی دارنده مدال برنز کشتی جوانان ۳۰روز پیش بدون هیچ اتهامی بازداشت شد و محمدجواد وفایی ثانی بوکسور به‌دلیل نقشش در اعتراضات سال۲۰۲۰ به‌دلیل افزایش قیمت بنزین به اعدام محکوم شد».
سیتی‌ام با اعلام این‌که کمیته بین‌المللی المپیک وضعیت ایران را دنبال می‌کند نوشت: «کمیته بین‌المللی هنوز می‌تواند سیاست خود را در مورد ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک پاریس سال آینده تغییر دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a892a92-5765-4e33-9b4b-58b2a22fa3bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات