728 x 90

ادامه بحران سرما به‌خاطر کمبود گاز، بیش از ۲۰ استان در دمای منهای ۱۵ درجه

تربت جام در پنجمین روز قطعی گاز
تربت جام در پنجمین روز قطعی گاز

ادامه بحران سرما به‌خاطر کمبود گاز

بیش از ۲۰استان در دمای منهای ۱۵درجه

تمدید تعطیلی در برخی استانها

 

در حالی که گاز در بسیاری از نقاط کشور قطع و با افت فشار مواجه است، سرمای شدید هم‌چنان ادامه دارد.

اوجی وزیر نفت کابینه رئیسی جلاد گفت: بیش از ۲۰استان دمای منهای ۱۵درجه داشتند.

در استان مرکزی تعطیلی یک روز تمدید شده و ا دارات، بانکها و مدارس این استان برای روز چهارشنبه نیز دورکاری می‌کنند.

در خراسان که با کمبود شدیدتر گاز مواجهند، مردم شرایط سختی را سپری می‌کنند. در تربت‌جام دمای هوا هفت درجه زیر صفر است و پنجمین روز قطعی از شبکه گاز را سپری می‌کند.

سخنان یک شهروند سالخورده از تربت جام:«دستت رو به کمرت بزنی بگی من فرماندارم. فرماندار کجایی؟! بابا استعفا بده برو. برو آقا دنبال کارت. آقا من رفتم دم کپسول فروشی. به چه (نامفهوم) ۲۰۰هزار تومان. این چه قانونیه. نیست.»

 

سرگزی، عضو مجلس رژیم اعتراف کرد در شرایط کمبود نفت سفید و سیلندر گاز مردم مجبورند در روستاهای برای گرم کردن خود از هیزم و فضولات حیوانی استفاده کرده و مسئولان هم توجهی به این شرایط سخت ندارند. کودکان با سه پتو خود را گرم می‌کنند.

 

بر اساس گزارشهای رسانه‌های حکومتی در تهران گورخوابها از خوابیدن در گورها محروم شده‌اند، و از آنجا رانده شده به کانالهای آب پناه برده‌اند.

به‌نوشته روزنامه حکومتی اعتماد، آرامستان بهشت فاطمه، واقع در شهریار، همان گورستان معروف نصیرآباد، زنان و مردانی که از سرمای زمستان به گورهای از پیش آماده شده پناه آورده بودند اکنون جایی برای ماندن ندارند از گورستان رانده شده و به کانال آب پناه برده‌اند. (روزنامه اعتماد رژیم ۲۷دی ۱۴۰۱)

 

این اظهارنظر وزیر نفت رژیم در حالیست که وی و دولت رئیسی جلاد هم‌چنان به‌خاطر وعده‌های دروغینش در مورد زمستان سخت در اروپا حتی در درون رژیم نیز زیر ضرب هستند.

جزایری، کارشناس اقتصادی رژیم نوشت: وقوع بحران گاز در زمستان سخت در کشور در حالی رخ داد که پیش از این نظام امید به بهره‌برداری مطلوب از زمستان سخت اروپا و تقویت بازار فروش نفت و گاز به اروپا را داشت اما معادلات صورت گرفته در این حوزه برعکس شد و سوز سرمای سخت و فقدان گاز گریبان نظام را گرفت و به تعطیلی چند روزه ادارات و مدارس و صنعت کشور انجامید. (روزنامه حکومتی آرمان ملی ۲۷دی)

میرترابی کارشناس اقتصادی رژیم نیز با اشاره به این‌که بحران گاز قابل پیش‌بینی بود، گفت: الآن کشور در شرایط بحران منابع، فشارها و ارتباطات خارجی است و نمی‌توان چشم‌انداز خیلی فوق‌العاده‌ای داشت. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۷دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d729d4e-61b9-45e9-b3f1-42e8710dca3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات