728 x 90

سی.بی.سی کانادا: گزارش پزشکان از مجروحان تظاهراتهای ایران

گزارش سی‌بی سی کانادا از مجروحین معترضان در ایران با شلیکهای ساچمه‌ای
گزارش سی‌بی سی کانادا از مجروحین معترضان در ایران با شلیکهای ساچمه‌ای

سی‌بی‌سی کانادا روز ۲۱آذر در برنامه‌یی درباره گزارش پزشکان از مجروحان تظاهراتهای قیام سراسری ایران که سومین ماه خود را می‌گذراند گفت: صدمات وارده از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران وحشتناک است. گلوله‌های تفنگ ساچمه‌ای به گوشت نفوذ کرده‌اند. عمداً به‌صورت معترضان شلیک صورت گرفته که به قیمت بینایی آنها تمام شده است. اگر متخصصان پزشکی ایران نبودند، عواقب وحشتناک سرکوب ممکن بود دیده نشوند. داستانها، اسکن‌ها و عکس‌های آنها به روشی مهم برای ثبت تخلفات رژیم تبدیل شده است. به یک پزشک در ایران مراجعه کردیم، به‌خاطر امنیت وی، نام او ذکر نمی‌کنیم.

پزشک از ایران: من جراحات دیده‌ام. پاها، باسن و صورت از گلوله‌های تفنگ ساچمه ای. یک مورد در بیمارستان ما وجود داشت که در آن یک کودک خردسال به‌صورتش گلوله خورد و هر دو چشم خود را از دست داد.

مجری: در ایران پزشکانی که معترضان مجروح را معالجه می‌کنند در موقعیتی خطرناک هستند که ممکن است جان خود را به خطر بیندازند.

یک پزشک از ایران: با دفتر من از یک شماره خصوصی تماس گرفت. وقتی از یک شماره خصوصی تماس دریافت می‌کنید، به این معنی است که تماسی از طرف سرویسهای اطلاعاتی است. بنابراین بله، ما در معرض خطر هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbf00104-49bf-4400-bf13-c6372d756bf2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات