728 x 90

سی.ان.ان: ایران پهپادهای ارسالی به روسیه را برای آسیب رساندن بیشتر به زیرساختهای اوکراین تقویت می‌کند

ایران پهپادهای شاهد را برای روسیه اصلاح می کند تا بیشترین آسیب را وارد کند
ایران پهپادهای شاهد را برای روسیه اصلاح می کند تا بیشترین آسیب را وارد کند

وبسایت کیف ایندیپندنت روز ۲۱بهمن در مطلبی از سی.ان.ان نوشت: در ۹فوریه با استناد به گزارش تحقیقاتی جدید سازمان تحقیقات تسلیحاتی مستقر در انگلستان (CAR) رژیم ایران پهپادهای تهاجمی را که به روسیه تحویل می‌دهد تغییر می‌دهد تا کلاهک‌های انفجاری بتوانند بیشترین آسیب را به تأسیسات زیرساختی در اوکراین وارد کنند.
گروه تحقیقاتی سرجنگی منفجر نشده یک پهپاد ایرانی شاهد-۱۳۱ را که در ماه اکتبر در استان اودسا کشف شده بود، بررسی کردند. به‌گفته تحلیلگران، این کلاهک‌هایی که کمتر از دو فوت طول دارند، «به‌سرعت با لایه‌های نامناسب دهها قطعه فلزی کوچک اصلاح شدند» که در شعاع بزرگی در اثر برخورد پراکنده می‌شوند.
روسیه بیش از ده حمله گسترده علیه زیرساختهای حیاتی اوکراین با استفاده از دهها موشک و پهپادهای ساخت ایران در یک زمان انجام داده است. این حملات دهها غیرنظامی را کشته و به سیستم انرژی اوکراین آسیب جدی وارد کرده و باعث قطع برق، گرمایش و آب در سراسر کشور شده و مقامات را مجبور به اعمال خاموشی کرده است.
اداره اصلی اطلاعات نظامی اوکراین در ۴ژانویه اعلام کرد که نیروهای روسی از زمان اولین حضورشان در سپتامبر ۲۰۲۲ از حدود ۶۶۰ پهپاد شاهد-۱۳۱ و -۱۳۶ ساخت ایران در اوکراین استفاده کرده‌اند.
روسیه به پهپادهای ایرانی متکی شده است، زیرا آنها جایگزین ارزانی برای موشکهای دقیق هستند که موجودی آنها ارتش روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cbcd3d0-7589-411c-a636-84cdf3bbf55a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات