728 x 90

سی.ان.ان: ایران مسیر مستقیمی برای ارسال تسلیحات به روسیه دارد

 یک کشتی با پرچم روسیه در بندر آستاراخان روسیه - عکس از سی ان ان
یک کشتی با پرچم روسیه در بندر آستاراخان روسیه - عکس از سی ان ان

سایت سی.ان.ان در گزارشی که روز جمعه خرداد به روز رسانی شده است، نوشت: «رژیم ایران مسیر مستقیمی برای ارسال تسلیحات به روسیه دارد و قدرتهای غربی نمی‌توانند کاری برای متوقف کردن این محموله‌ها انجام دهند».
سی.ان.ان در گزارش خود با اشاره به مرز آبی مشترک ایران و روسیه در دریای خزر می‌گوید: «آبهای دریای خزر به طرز فریبنده‌ای آرام به نظر می‌رسند. اما این مسیر دریایی که یک مسیر مستقیم بین ایران و روسیه را فراهم می‌کند به‌طور فزاینده‌یی با ترافیک محموله، از جمله انتقال مشکوک سلاح از تهران به مسکو، شلوغ است. به‌گفته کارشناسان، با تعمیق همکاری بین دو کشور، مسیر دریای خزر برای جابه‌جایی پهپادها، گلوله‌ها و گلوله‌های خمپاره‌ای که دولت روسیه از رژیم ایران برای تقویت تلاش‌های جنگی خود در اوکراین خریداری کرده است، استفاده می‌شود. داده‌های ردیابی نشان می‌دهد که کشتی‌ها در منطقه به‌طور فزاینده‌یی در تاریکی تردد می‌کنند که نشان می‌دهد قصد فزاینده برای مخفی کردن حرکت کالاها وجود دارد».
گزارش سی.ان.ان در ادامه با اشاره به بیانیه مارس ۲۰۲۲ مرکز ملی مقاومت اوکراین که یک نهاد رسمی است پیرامون ارسال تسلیحات از طریق دالانهای هوایی اضافه می‌کند «ایران هم‌چنین از سوی اوکراین، دولتهای غربی و تحلیلگران امنیتی متهم به ارسال تسلیحات و تجهیزات به روسیه با هواپیما شده است.
بر اساس بیانیه مارس ۲۰۲۲ مرکز ملی مقاومت اوکراین، سه شرکت هواپیمایی دولتی ایران و «یکی به ظاهر خصوصی» به نام ماهان ایر، «هواپیماهای بدون سرنشین» «و مربیان» را به مسکو تحویل داده‌اند. در سال۲۰۱۱، وزارت خزانه‌داری آمریکا ماهان ایر را به‌دلیل حمل سلاح، جنگنده و تدارکات برای نیروی قدس ایران تحریم کرد.

 

تصویر ماهواره‌ای شرکت Maxar Technologies یک کشتی با پرچم روسیه را در بندر آستاراخان روسیه در تاریخ ۲ فوریه نشان می‌دهد. داده‌های ردیابی نشان می‌دهد این نفتکش پس از خروج از بندر امیرآباد ایران در اوایل ژانویه به آستاراخان رسیده است. کارشناسان می‌گویند این کشتی ممکن است با تجارت اسلحه مرتبط باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fab35b95-cd5a-4934-9859-ea22c651df03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات