728 x 90

سی‌و هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین - مقاومت می‌کنیم!

آتشباری‌های سنگین روسیه علیه مواضع اوکراین
آتشباری‌های سنگین روسیه علیه مواضع اوکراین

خزانه‌داری آمریکا شبکه‌های دور زدن تحریم‌های و شرکت‌های فناوری روسیه را تحریم می‌کند

سایت خزانه‌داری آمریکا روز ۱۲فروردین خبر داد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFACاوفک) به تحمیل هزینه‌های سنگین به فدراسیون روسیه به‌دلیل جنگ تحریک نشده و غیرقابل توجیهش علیه اوکراین ادامه می‌دهد و گردانندگان بخش فناوری روسیه را برای جلوگیری از دور زدن تحریمهای چند جانبه بی‌سابقه و تهیه فناوری حیاتی غربی توسط این کشور هدف قرار می‌دهد. OFAC ۲۱ نهاد و ۱۳ شخص را به‌عنوان بخشی از مقابله با شبکه‌های دور زدن تحریم کرملین و شرکت‌های فناوری، که برای ماشین جنگی فدراسیون روسیه تعیین‌کننده هستند، لیست‌گذاری می‌کند.

 

عقب‌نشینی روسیه از منطقه چرنیهیف

فرماندار منطقه چرنیهیف در شمال اوکراین روز جمعه (۱۲فروردین) از عقب‌نشینی نیروهای روسیه از این منطقه و نواحی نزدیک به کی‌یف، پایتخت، خبر داد. ویاچِسلاو چائوس، فرماندار، گفت که نیروهای روسی عقب‌نشینی خود از این منطقه را آغاز کرده، اما هنوز به طور کامل خارج نشده‌اند، و «هنوز احتمال حملات هوایی و موشکی از طرف روسیه هست». وی افزود، همزمان با عقب‌نشینی روس‌ها، نیروهای ارتش اوکراین به منطقه وارد شده و مواضعی را که در اختیار روس‌ها بود شناسایی و تصرف می‌کنند.

 

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - خریداران اروپایی گاز روسیه در روز جمعه با ضرب‌الاجلی برای شروع پرداخت به روبل مواجه شدند و در اینحال مذاکرات با هدف پایان دادن به جنگ ۵هفته‌یی از سر گرفته شد.

رویترز - اطلاعات ارتش انگلستان روز جمعه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی روستاهای اسلوبودا و لوکاشیوکا در جنوب چرنیهف و در امتداد مسیرهای اصلی تدارکات بین شهر و کی‌یف را باز پس گرفته‌اند.

رویترز - اطلاعات نظامی انگلستان می‌گوید که اوکراین هم‌چنین به انجام حملات متقابل موفق اما محدود به شرق و شمال شرق کی‌یف ادامه داده است.

رویترز - یک مقام روسی گفت که دو هلیکوپتر نظامی اوکراین روز جمعه به یک انبار سوخت در شهر بلگورود (Belgorod) روسیه حمله کردند که اولین اتهام حمله هوایی اوکراین به خاک روسیه از زمان حمله مسکو به همسایه خود در اواخر فوریه است.

 

حمله هلیکوپترهای اوکراینی به داخل روسیه

حمله هلیکوپترهای اوکراینی به داخل روسیه

 

رویترز - ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه، دو روز پس از آن‌که استان توسط انفجار در انبار تسلیحات لرزید، گفت: آتش‌سوزی در یک انبار سوخت در شهر بلگورود روسیه واقع در نزدیکی مرز اوکراین رخ داد.

رویترز - سرگی کورسونسکی، سفیر اوکراین در ژاپن روز جمعه گفت: اوکراین به‌زودی قادر خواهد بود از آسمان و شهرهای خود در برابر حملات روسیه محافظت کند، زیرا انتظار دریافت تجهیزات نظامی «فوق‌العاده مدرن» را از آمریکا و انگلستان دارد. زمانی که آنها موشکهای کروز را از راه دور شلیک می‌کنند، ما نمی‌توانیم به محل پرتاب برسیم. ما باید آنها را رهگیری کنیم. به همین دلیل است که ما به این تجهیزات مدرن نیاز داریم. 

رویترز - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه گفت که نیروهای اوکراینی در حال آماده شدن برای حملات جدید روسیه به منطقه دونباس در جنوب شرقی پس از دفع حمله روسیه به کی‌یف پایتخت هستند.

رویترز - یک مقام ارشد اوکراینی گفت که روسیه و اوکراین قرار است مذاکرات صلح آنلاین را از اول آوریل از سر بگیرند.

رویترز - نیروهای مسلح اوکراین: روس‌ها یک‌شبه ۷۰۰واحد تجهیزات نظامی را از کی‌یف خارج کردند اما نیروهای مسکو که هنوز در اطراف پایتخت می‌باشند بسیار گسترده هستند.

رویترز - آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد که بخش فناوری، شبکه فرار از تحریم‌ها و آنچه را «بازیگران سایبری مخرب» می‌خواند، هدف قرار داد، در حالی که راه را برای اقدام علیه بخش‌های دیگر در پاسخ به حمله پوتین به اوکراین هموار کرد. وزارت خزانه‌داری روز پنجشنبه در وب سایت خود اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌های مرتبط با روسیه را علیه ۱۳ فرد و ۲۱ نهاد اعمال می‌کند.

خبرگزاری فرانسه - اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه گفت که کشورهای غربی با وجود تهدید کرملین مبنی بر قطع عرضه گاز روسیه که به روبل پرداخت نشده، به پرداخت پول گاز روسیه به یورو یا دلار ادامه خواهند داد. در حالی که پوتین هشدار داده بود که مسکو شیرهای گاز را برای کسانی که از پرداخت روبلی خودداری می‌کنند، می‌بندد، وزیر اقتصاد فرانسه گفت که فرانسه و آلمان برای کاهش واردات گاز روسیه آماده می‌شوند. پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز پنجشنبه گفت که کشورهای «غیر دوست»، از جمله همه اعضای اتحادیه اروپا، باید از ماه آوریل برای پرداخت هزینه تحویل گاز، بر اساس روبل واحد ارز روسیه پرداخت کنند.

 

نیرگاه اتمی چرنوبیل

نیروگاه اتمی چرنوبیل

 

خروج نیروهای روسیه از چرنوبیل

شرکت اتمی دولتی اوکراین روز پنجشنبه ۱۱فروردین گفت بخش اعظم نیروهای روس مستقر در نیروگاه چرنوبیل این تأسیسات را ترک کرده‌اند. نیروهای روسیه پنجم اسفند این نیروگاه را تصرف کردند ولی کارکنان و مدیران اوکراینی چرنوبیل در این مدت به فعالیت‌های جاری خود که انبار کردن امن پس مانده سوخت‌های اتمی است ادامه دادند. شرکت دولتی «انرژواتم» گفت کارکنان نیروگاه چرنوبیل اوایل وقت پنجشنبه خبر داده‌اند که نیروهای روسیه قصد دارند از این تأسیسات خارج شوند.

این شرکت در بخشی از بیانیه خود افزود: «این خبر تأیید شده که نیروهای اشغالگر که چرنوبیل و سایر تأسیسات در این منطقه حفاظت‌شده را تصرف کرده بودند در دو ستون به سمت مرز اوکراین و بلاروس حرکت کرده‌اند».

در این بیانیه گفته می‌شود که هنوز تعداد اندکی از نیروهای روسیه در این نیروگاه هستند اگر چه تعداد آنها را مشخص نمی‌کند. این بیانیه می‌افزاید که نیروهای روسیه شهر اسلاویوتیچ در نزدیکی نیروگاه و محل زندگی کارکنان چرنوبیل را نیز تخلیه کرده‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e384d66-9a3e-426a-bd06-76b2457105c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات