728 x 90

قیام سراسری - شماره ۷۱

سی و ششمین روز قیام سراسری، تظاهرات بزرگ زاهدان و تظاهرات شبانه در شهرهای مختلف

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۷۱

سی و ششمین روز قیام سراسری، تظاهرات بزرگ زاهدان و تظاهرات شبانه در شهرهای مختلف

روز جمعه ۲۹مهر در سی و ششمین روز قیام سراسری، به‌دنبال تظاهرات گسترده مردم زاهدان، تهران و شهرهای مختلف شاهد تظاهرات شبانه با شعار مرگ بر دیکتاتور و جنگ و گریز با نیروهای سرکوبگر بود. مردم در امیرآباد، ستارخان، سعادت آباد، منطقه شهران و شماری دیگر از مناطق تهران با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله»، «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» و «خامنه‌ای یزید شده یزید رو سفید شده» تظاهرات شبانه برپا کردند.

در سنندج، تبریز، شوشتر، اصفهان، ارومیه، خوی، گچین هرمزگان و... تظاهرات شبانه برگزار شد و در برخی شهرها جوانان با روشن کردن آتش جاده‌ها را بستند. مردم تبریز در سه راه امین به جنگ و گریز پرداختند. جوانان شورشگر سنندج خودروی یک قاضی جنایتکار را به‌آتش کشیدند. در تظاهرات شبانه اصفهان از جمله در چهارباغ، خانه اصفهان و رهنان شعار «امسال سال خونه سید علی سرنگونه» و «توپ تانک فشفشه آخوند باید کشته شه» سر داده شد و در برخی مناطق مردم از پنجره خانه‌ها شعار «مرگ بر دیکتاتور» دادند. جوانان اردبیل یک آخوند حکومتی را گوشمالی دادند.

پنجشنبه شب در شهر لالی در استان خوزستان بین مردم و مأموران جنایتکار خامنه‌ای درگیری صورت گرفت و مردم به سمت مأموران سرکوبگر آتش گشودند و تعدادی از آنها را مجروح کردند.

پاسدار احمد طاهری سرکرده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در مورد قیام روز جمعه زاهدان گفت: «با اقدام به موقع پلیس حدود ۵۷نفر از اغتشاشگران دستگیر و کلیه لیدرها و محرکین آنان نیز شناسایی و عملیات دستگیری آنان ادامه دارد... . تمامی تخریب کنندگان اموال آنان شناسایی و دستگیر خواهند شد» (سایت حکومتی انتخاب ۲۹مهر)

روز جمعه آخوند محمد نبی موسوی فرد امام جمعه خامنه‌ای در اراک در مورد دستگیر شدگان گفت: «۹۵ درصد این افراد مجرد بودند، ... ۸۰درصد از این افراد دیپلمه و ۲۰درصد بالای دیپلم بودند. ۶۰درصد این افراد، ۱۵ تا ۲۰ساله، ۲۰درصد ۲۰ تا ۳۰ساله و ۲۰درصد بالاتر از ۳۰سال»...

آخوند احمد خاتمی امام جمعه خامنه‌ای در تهران گفت: «آنها که گول خوردند، فریب خوردند، ... با تعهد آزاد بشوند به‌شرطی که برنگردند دوباره به اغتشاشات، آنهایی که سردسته اغتشاشات هستند، اینها جای رحمی برایشان نیست، اینجا جای اشداء علی کفار است. . قوه قضاییه طوری با اینها برخورد کند که حتی بعدیها دیگر هوس اغتشاشات نکنند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰مهر۱۴۰۱ (۲۲ اکتبر۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/403840bb-ff21-44f9-918d-fb4708c934bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات