728 x 90

ان‌بی‌سی نیوز: روسیه با اطلاع آمریکا به رژیم ایران پیشنهاد توافق موقت داده است

مذاکرات وین - عکس از آرشیو
مذاکرات وین - عکس از آرشیو

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی‌ نیوز شنبه ۲بهمن، روسیه به رژیم ایران پیشنهاد داده که با یک توافق موقت اتمی موافقت کند. این پیشنهاد با اطلاع آمریکا صورت گرفته است. رژیم ایران ظاهراً گفته است، هر توافق موقتی را رد می‌کند.

شبکه ان‌بی‌سی‌ نیوز از قول چندین مقام دولت و کنگره خبر داده که روسیه با توافق آمریکا به رژیم ایران پیشنهاد یک توافق موقت هسته‌یی را داده است. چنین توافقی شامل برداشتن بخشی از تحریم‌ها در مقابل بازگشت ایران به تعهداتی است که در برجام مشخص شده بود.

دو مقام دولت بایدن، یک مقام در کنگره، یک مقام سابق دولتی و چهار نفر نزدیک به مذاکرات این موضوع را به شبکه CNBC خبر داده‌اند.

به گفته این افراد آمریکا از پیشنهاد روسیه به ایران مطلع بوده؛ پیشنهادی که هم‌زمان با نگرانی دولت بایدن درباره از دست رفتن زمان برای بازگشت به توافق سال۲۰۱۵ مطرح شده است.

در حالی که مقامات نزدیک به مذاکرات گفته‌اند، پیشنهاد روسیه به ایران برای یک توافق موقت با اطلاع آمریکا بوده، اما مقامات دولت بایدن از آنچه میان ایران و روسیه طرح شده فاصله گرفته‌اند.(دویچه‌وله دوم بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92cf1809-9299-455c-b3f2-2be4e1f55ff0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات