728 x 90

سویه جدید ویروس کرونا در فرانسه شناسایی شد

کرونا در فرانسه
کرونا در فرانسه

در حالی که دولتهای کشورهای اروپایی و آمریکا در پی شیوع گسترده سویه اومیکرون در تلاش برای مهار و مقابله با آن هستند یک انستیتو فرانسوی در مارسی خبر از شناسایی یک گونه جدید در این کشور داد.
بر اساس داده‌های این انستیتو گونه جدید احتمالاً هم در برابر واکسن مقاوم است و هم قابلیت سرایت بیش‌تری نسبت به ویروس اولیه دارد.
به گفته محققان این انستیتو سویه جدید که در آزمایشها؛ ترکیبی از جهشهای غیرمعمول در آن مشاهده می‌شود برای اولین‌بار در جنوب فرانسه در مردی تشخیص داده شده است که از کشور آفریقایی کامرون بازگشته بود.

شناسایی سویه جدید در حالی است که کاترین اسمال‌وود، کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی، هشدار داد که افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در سراسر جهان می‌تواند خطر ظهور یک نوع جدید و خطرناک‌تر از کرونا را افزایش دهد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده با افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون خطر ظهور سویه‌های جدیدتر و خطرناک‌تر وجود دارد. اگر‌چه گفته می‌شود بیماری ناشی از سویه اُمیکرون شدت کمتری دارد اما هم‌چنان مانند آتش در حال گسترش است.

کاترین اسمالوود، نماینده ارشد اورژانس سازمان بهداشت جهانی، هشدار داد افزایش نرخ عفونتها می‌تواند اثری معکوس داشته باشد. اُمیکرون کشنده است و می‌تواند باعث مرگ شود اما شدت مرگ‌ومیر آن کمی کمتر از دلتاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9473c184-aa01-44d3-807d-074d691ded5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات