728 x 90

سویه امیکرون در ایران

سویه‌ٔ امیکرون با سرعت تکثیر بالا و چسبیدن راحت‌تر به سلول‌های تنفسی جهان را دچار نگرانی کرده است، وال‌استریت ژورنال نوشت:

«در کمتر از یک ماه، امیکرون جای دلتا را به‌عنوان سویه‌ٔ غالب ویروس کرونا در انگلیس و اسکاتلند گرفته است... امیکرون خیلی بهتر می‌تواند کسانی که واکسینه شده یا قبلاً مبتلا شده‌اند را مبتلا کند. این به‌معنی آن است که می‌تواند حتی در میان مردمی که به میزان زیادی واکسینه شده‌اند، به‌سرعت گسترش پیدا کند».

تلویزیون رژیم روز یکشنبه ۲۸آذر از شناسایی اولین نوع ویروس کرونا با سویه امیکرون خبر دارد.

«جلسه اضطراری ستاد کرونا شناسایی سویه‌ٔ امیکرون در ایران تأیید شد».

سایت حکومتی همشهری نوشت: اومیکرون ظرف ۱۷روز سوش غالب می‌شود

اما مشکل رژیم این نیست که کدام سوش کرونا در ایران فراگیر می‌شود و چه تعداد از هموطنان را به کام مرگ می‌برد؛ دغدغه‌ٔ رژیم کنار رفتن سایه‌ٔ سیاه کرونا از مقابل قیام مردم ایران است.

روزنامهٔ حکومتی شرق در گفتگویی به این واقعیت اعتراف کرده و نوشته است: «محمود صادقی در پاسخ به این سؤال که فاصله اعتراضات مردم کمتر شده و بعد از دی ۹۶ و آبان ۹۸ با وقفه حدوداً دوساله به‌دلیل بیماری کرونا مواجه شده بود و حالا با واکسینه کردن مردم جدی‌تر شده اگر به این اعتراضها رسیدگی نشود چه اتفاقاتی پیش می‌آید، گفت: اولین موضوع، شکل مدیریت اعتراضات است. اگر قرار باشد همان سبک و سیاقی که در اصفهان عمل کردند در جاهای دیگر عمل کنند، هر اجتماعی، زمینه اجتماع دیگری را فراهم می‌کند»

مقاومت ایران از همان روزهای شروع گسترش کرونا و رها کردن مردم توسط رژیم به اعلام کرد که برای ریشه‌کنی کرونا باید ویروس ولایت را از ایران ریشه‌کن کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0616d17e-d650-4c33-9a75-ecd25fc080da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات