728 x 90

سی و سومین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

سه‌شنبه‌های نه به اعدام
سه‌شنبه‌های نه به اعدام

سی‌وسومین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندانهای مختلف

اعتصاب غذای جمعی از زندانیان در ۲۱ زندان کشور

 

زندانیان سیاسی اعتصابی:

ما خواهان بازدید گزارشگر ویژه خانم مای ساتو از زندانهای ایران

از جمله زندانیان سیاسی و زندانیان گمنام محکوم به اعدام هستیم

 

زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در سی و سومین هفته اعتصاب غذا با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند:

در آستانه دومین سالگرد اعتراضات ۱۴۰۱، قتل ژینا امینی، شاهد تشدید خشونت در جامعه توسط نیروهای سرکوبگر حکومت هستیم که طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌های مختلف در شهریورماه چندین نفر زیر شکنجه در زندانها توسط نیروهای امنیتی حکومت به‌قتل رسیده‌اند و دست‌کم در همین ماه ۲۹نفر اعدام شدند.

ادامه این سرکوب‌ها در آمار دستگیری دهها و صدها نفر از فعالان سیاسی در شهریورماه، عیان بوده که اکثر این دستگیریها در کردستان و بلوچستان انجام شده است.

با گرامیداشت ششمین سالگرد سه هموطن کُرد (رامین حسین‌پناهی، لقمان مرادی و زانیار مرادی) که توسط حکومت اعدامی، در سال۱۳۹۷ حلق‌آویز شدند و پیکر آنها هیچ وقت به خانواده تحویل داده نشد. آنها نیز مانند صدها قربانی شامل ناپدیدسازی قهری شدند. رویه‌ای غیرانسانی که حکومت سال‌ها است برای زجر و شکنجه خانواده‌های اعدام‌شدگان انجام می‌دهد. این اقدام سرکوبگرانه در گزارش اخیر آقای جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران، با عنوان «جنایت سبعانه» اشاره شده‌است که در آن به اعدامها و ناپدیدسازی قهری قربانیان دهه شصت و سال ۶۷ می‌پردازد گزارشی که راه را برای حسابرسی و محاکمه آمران و عاملان این جنایات باز می‌کند.

 

در ادامه بیانیه زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام آمده است:

تمام این اقدامات سرکوبگرانه توسط حکومت به‌دلیل ناتوانی در پاسخگویی به معضلات جامعه و ساختار فاسد و غیرقابل اصلاح است تا سدی در برابر اعتراضات مردمی و قیام باشد؛ اما اعتراضات کارگران، بازنشستگان، پرستاران، معلمان، زنان و دانشجویان روزبه‌روز ادامه دارد و با شعارهای علیه اعدام، با زندانیان محکوم به اعدام و کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام همراهی و مقاومت می‌کنند.

در مقابل حکومت با این اعتراضات مسالمت‌آمیز برخورد قهری می‌کند که در هفته پیش طبق اخبار منابع موثق در زندان ارومیه با دستور رئیس این زندان پیمان خانزاده و رئیس حفاظت نادر آذرنیا، زندانیان اعتصابی در کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام"را تهدید کردند تا از اعتراض و اعتصاب خود در این کارزار دست بکشند.

اعضای کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در ۲۱زندان مختلف از جمله جمعی از زندانیان در زندان اوین (بند زنان، بند۴و۶)، زندان قزلحصار (واحد۳و۴)، زندان مرکزی کرج، زندان تهران بزرگ، زندان خرم‌آباد، زندان نظام شیراز، زندان بم، زندان اسدآباد اصفهان، زندان مشهد، زندان لاکان رشت (بند زنان و مردان)، زندان قائم شهر، زندان اردبیل، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان خوی، زندان نقده، زندان سلماس، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان و زندان کامیاران، روز سه‌شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، اعتصاب خود را ادامه می‌دهند. زندانیان اعتصابی، ضمن محکوم کردن احکام اعدام و دستگیریهای بی‌اساس در هفته‌های اخیر و هم‌چنین تهدید زندانیان زندان ارومیه توسط عوامل زندان، بر تداوم کارزار و نفی کامل اعدام زندانیان با هر اتهامی که باشند تأکید می‌کنند و مجدداً از تمامی زندانیان در زندانهای کشور می‌خواهند به این کارزار بپیوندند و خواهان بازدید گزارشگر ویژه خانم مای ساتو از زندانهای ایران از جمله زندانیان سیاسی و زندانیان گمنام محکوم به اعدام هستند.

کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/580a2099-73fe-48a2-8f8e-899b4b31c5bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات