728 x 90

سوز و گداز سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم از اظهارات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم
خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم سه‌شنبه ۱۰خرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران  از ادامه بن‌بست در مذاکرات برجام خبر داد و گفت: «گزارش اخیر آژانس بین الملی انرژی اتمی و گروسی در مورد ایران منصفانه و متوازن نیست».

وی در ادامه افزود: «آمریکا تاکنون پاسخ‌‍‌های مورد انتظار ایران را نداده است، کنش ما در مذاکرات وین روشن است واکنشی به اظهارات مقامات آمریکایی که با مصارف داخلی بیان می‌شود، نداریم».

هم‌چنین وی درباره احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس گفت: آژانس باید حداکثر دقت را می‌کرد که در مسیر فنی و آنچه در اساسنامه آمده خارج نشود. متأسفانه عناصری مثل رژیم جعلی اشغالگر قدس همواره تلاش کردند هر گاه ابتکاری بوده و نزدیک به یک تحول شدیم شاهد رفتارها و دخالت‌های آنها و سوءاستفاده و جاسوسی از آژانس بودیم و خرابکاری و دست بردن از اسناد بودیم. آژانس دقت کند مسیری که به سختی آمدیم به‌راحتی تخریب نکند (خبرگزاری حکومتی فارس ۱۰ خرداد).

خبرگزاری رویترز هم طی گزارش نوشت: «دیده‌بان هسته‌یی سازمان ملل در گزارشی که روز دوشنبه ۹ خرداد توسط رویترز مشاهده شد، اعلام کرد که رژیم ایران به‌طور قانع کننده‌ای به سؤالات طولانی‌مدت این آژانس درباره منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام‌نشده پاسخ نداده است.

عدم پیشرفت می‌تواند یک درگیری دیپلماتیک جدید با غرب را در جلسه هفته آینده شورای حکام ۳۵ کشوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایجاد کند. اگر قدرتهای غربی به‌دنبال قطعنامه‌ای انتقادی در رابطه با تهران باشند، می‌تواند ضربه بیشتری به تلاشهای متوقف شده برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ وارد آورد».

 

الیانوف نماینده روسیه در وین در واکنش به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتر نوشت: «مثل همیشه، گزارشهای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره رژیم ایران امروز بلافاصله در رسانه‌های گروهی درز کرد.

می‌توان انتظار گمانه‌زنیهای زیادی را در روزهای آینده و بحثهای داغ در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته آینده داشت».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3499d3f8-aba0-484c-98e1-748262ef3025"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات