728 x 90

سوته دلی و شکوه و شکایت پایان‌ناپذیر وزیر خارجه رژیم از مجاهدین و مقاومت ایران در مصاحبه با سی.ان.ان

مصاحبه  وزیر خارجه رژیم  با سی ان ان
مصاحبه وزیر خارجه رژیم با سی ان ان

سوته دلی و شکوه و شکایت پایان‌ناپذیر وزیر خارجه رژیم از مجاهدین و مقاومت ایران در مصاحبه با سی.ان.ان

بیش از ۱۰۰ افسر پلیس کشته شدند و هزاران افسر پلیس مجروح شدند، چه کسی این را هدایت می‌کرد، گروه تروریستی مجاهدین

که ۱۷۰۰۰نفر را کشته‌اند

مقوله حجاب چه ربطی به تروریستهای مجاهدین دارد؟ از آنها بپرسید پس این حجاب که خودشان بر سر می‌کنند چیست؟

این زن که می‌خواهد بیاید و رئیس‌جمهور ایران بشود، چرا خود او حجاب اجباری در سازمان تروریستی خودش اعمال می‌کند؟

 

امانپور: می‌خواهم در مورد کشور شما صحبت کنم آنچه می‌خواهم بفهمم این است که آیا شما می‌گویید که کشتن تظاهرات کنندگان بیگناه بدرفتاری جنسی و تجاوز به زنان که دستگیر شده‌اند همان‌طور که سی.ان.ان با دست کم با یک زن که مصاحبه کرده است این را می‌گوید در یک مرکز بازداشت سپاه پاسداران، اعدامهای خودسرانه و بازداشتهای انبوه تظاهر کنندگان صلح‌جو که من در مورد تظاهر کنندگان صلح‌جو صحبت می‌کنم آیا این معیار ایران برای اجرای حقوق‌بشر است؟ این چیزی است که می‌خواهم بدانم؟

امیرعبداللهیان: در ایران ما اتفاقی داشتیم یک دختر ایرانی فوت کرد و ما همه از بابت آن متأسفیم ولی دخالت‌های خارجی و رسانه‌های فارسی زبان که در آمریکا و انگلستان مستقرند فعالیت‌های خود را روی تشویق و دامن‌زدن به اغتشاش و اقدامات تروریستی متمرکز کردند و برای همین بود که تظاهرات مسالمت‌آمیز به خشونت ختم شد که به‌خاطر مداخله خارجی بود. تا جایی که داعش از موقعیت استفاده کرد و حضور خود را در ایران نشان داد، و با اطمینان کامل می‌توانم به شما بگویم که پلیس و نیروهای امنیتی ما در ایران هیچ‌کس را باگلوله یا سایر وسایل در این اغتشاشات نکشته‌اند. در واقع پلیس حتی اجازه استفاده از سلاح گرم را نداشت، برعکس بیش از ۱۰۰ افسر پلیس توسط افرادی که انواع سلاحهای گرم و تسلیحاتی را که از مرزهای ناامن کشورهای همسایه به‌دست آورده بودند، کشته شدند و هزاران افسر پلیس مجروح شدند و برخی از عوامل خارجی و رسانه‌های فارسی زبان که توسط آنها تأمین مالی و حمایت می شدند مدعی شدند که انقلاب جدیدی است و مدعی شدند که کودتایی در ایران اتفاق افتاده است. و چه کسی این را هدایت می‌کرد، گروه تروریستی «ام.یی.کی». مجاهدین که ۱۷۰۰۰ ایرانی از زنان و کودکان را به‌شهادت رسانده‌اند و آنها برای چندین سال در لیست تروریستی آمریکا و کشورهای غربی بودند.

امانپور: خوب این موضع شماست شما می‌گویید آنها تروریست هستند و شما گفتید که تظاهراتها صلح‌آمیز بود. من می‌خواهم در مورد تظاهرات صلح‌جویانه صحبت کنم، زیرا آنها کسانی بودند که بازداشت شده و کشته شدند و اساساً سرکوب کارآیی داشته و ما شاهد اعدامهای بدون محاکمه بودیم که دست کم ۴نفر اعدام شدند و تظاهرات کمتر از قبل است. ولی می‌خواهم شما به این واقعیت جواب بدهید زمانی که می‌گویید جمهوری اسلامی ایران به حقوق‌بشر احترام می‌گذارد. یک زن تظاهرات کننده گفت او در داخل تأسیسات سپاه پاسداران بیش از یک ماه در بازداشت بود و توسط سه فرد مختلف مورد تجاوز قرار گرفت و او در نهایت نزد یک آخوند رفت و قصد خودکشی داشت و بسیار ناراحت بود. سی.ان.ان با آن آخوند صحبت کرد. آیا این پذیرفته است؟ آیا این برای یک زن به رغ م هرکاری که کرده باشد، قابل‌قبول است که دستگیر شود و مورد تجاوز قرار گیرد؟ و موارد بسیار بسیار بسیار زیادی گزارشها از تجاوز جنسی در این شرایط علیه زنان و مردان بوده است.

امیرعبداللهیان: اما در تظاهراتهایی که به خشونت گرایید برخی از آنها که از خارج وارد شده و از سلاح گرم استفاده کرده و پلیس را می‌کشتند دستگیر شدند. شما می‌دانید که ولی‌فقیه عملاً دستور عفو صادر کرد و تمامی کسانی که در زندان بودند، آزاد شدند. بجز کسانی که آدم کشته یا مورد شکایت قرار گرفته بودند.

امانپور بعد از ریاست‌جمهوری رئیسی سرکوبی زنان و پوشش آنها و حقوق آنها مورد تعدی قرار گرفته. به چه دلیل یک رژیم یا هر رژیمی نیاز دارد که خودش را علیه زنان و حقوق آنها اثبات کند و به حریم فیزیکی آنها تجاوز کند؟ چرا؟ چرا به این صورت است؟

ج: ببینید شما قرار است با من مصاحبه کنید اما کاملاً دارید با من رویارویی می‌کنید.

ج: زنان در ایران همه آزادیهای لازم در چارچوب قانون را دارند. آیا شما از سایر کشورهای متحد آمریکا همین سؤالها را راجع به حجاب زنان می‌کنید که از من می‌کنید؟ اصلاً موضوع در ایران در حال حاضر حجاب نیست. مقوله حجاب چه ربطی به تروریستهای ام.ئی.کی (مجاهدین) دارد؟ از آنها بپرسید. پس این حجاب که خودشان بر سر می‌کنند چیست؟ و آنها در اروپا و ایالات متحده مستقر هستند.

و این زن که می‌خواهد بیاید و رئیس‌جمهور ایران بشود، چرا خود او حجاب اجباری در سازمان تروریستی خودش اعمال می‌کند؟

آنها دوست ایالات متحده هستند. آنها دوست کاخ‌سفید هستند. چرا استانداردهای دوگانه وجود دارد؟

امانپور: بهتر است این موضوع را کنار بگذاریم چون شما به این موضوع دیگر جوابی نمی‌دهید. ولی همان‌طوری که می‌دانید، واکنش خشونت‌بار دولت شما علیه زنان سیاست خارجی با شما و روابط بسیاری از کشورها در جهان را با شما تغییر داده است. تحریم‌های بیشتری علیه شما اعمال شده، کل توافق اتمی با شما، دیگر کسی حاضر نیست با شما معامله کند، حتی از شما بخواهید، ولی آنها آمریکا و اروپا حاضر نیستند

امیرعبداللهیان: اما وقتی برخی رسانه‌های غرب قصد دارند از موضوع [پهپادها به روسیه] سوء‌استفاده کنند و آنرا به مرگ یک زن ایرانی ارتباط دهند و جنگ اوکراین یا بحران انرژی و همه اینها را به ایران مرتبط کنند تا به اهداف خودشان برسند، همان برخورد دوگانه است که درباره آن صحبت کردم. البته ما مقاصد آنها را خوب می‌شناسیم. به نظر من مردم ایران در تظاهرات ۱۱فوریه واکنش خوبی به آنها نشان دادند. ما مشروعیت‌مان را از مردم ایران می‌گیریم. مجاهدین در ایران حضور ندارند، تنها تعداد کمی از آنها در خارج کشور حضور دارند،( سی.ان.ان: ۱۰اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93f5415f-6fa2-4c6c-9157-1b1ceb7a2e5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات