728 x 90

سه نماینده کنگره: آژانس باید به سایت‌های اتمی رژیم ایران دسترسی داشته باشد

مایکل مک کول، جو ویلسون و استیو چابوت
مایکل مک کول، جو ویلسون و استیو چابوت

سه نماینده کنگره آمریکا، مایکل مک کول، جو ویلسون و استیو چابوت از بایدن رئیس جمهور آمریکا می‌خواهند تا اطمینان حاصل کند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سایتهای اتمی رژیم ایران دسترسی داشته باشد.

سایت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان روز ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰ نوشت:
نمایندگان جمهوری خواه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان مایکل مک کول از تگزاس، زیرکمیته برای خاورمیانه، آفریقای شمالی و مبارزه جهانی با تروریسم به رهبری جو ویلسون از کارولینای جنوبی، و زیرکمیته برای آسیا، اقیانوس آرام، آسیای میانه و منع گسترش سلاحهای هسته‌یی به رهبری استیو چابوت از اوهایو، روز دوشنبه ۱۳اردیبهشت نامه‌یی به وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن فرستاده و خواستار اطلاعاتی در مورد استراتژی ایالات متحده برای اطمینان از دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به سایتهای هسته‌یی ایران شدند.
این قانونگذاران نوشتند: «با انقضا در چشم‌انداز این تفاهم، ما نگران هستیم که آژانس انرژی هسته‌یی نظارت خود را به روی برنامه هسته‌یی رژیم ایران از دست بدهد. با توجه به رفتار هسته‌یی تحریک‌آمیز ایران، از جمله اعلامیه او مبنی بر غنی‌سازی ۶۰درصدی اورانیوم، ما این هراس را داریم که این عدم شفافیت (ایران)، پیامدهای زیادی برای امنیت ملی ایالات متحده و هم‌چنین امنیت متحدان منطقه‌یی ما داشته باشد».

 

به گزارش فاکس نیوز ۱۴ اردیبهشت همزمان با مذاکرات وین، اعضای ارشد جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌یی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور، خواهان تعیین یک استراتژی با جزئیات مشخص برای تضمین شفافیت اتمی رژیم ایران شدند.

فاکس نیوز افزود: این گروه از جمهوریخواهان، که نماینده کنگره مایکل مک کال رهبری آنها را برعهده دارد، در نامه خود به بلینکن نوشتند با توجه به نزدیک شدن تاریخ انقضای قرار داد بین رژیم ایران و آژانس اتمی سازمان ملل، ما نگران این هستیم که آژانس توان نظارت بر برنامه اتمی رژیم ایران را از دست بدهد، از همین رو، تعیین یک استراتژی دقیق برای تضمین شفافیت اتمی رژیم ایران ضروری است، در غیراین صورت، ابهامات باقیمانده پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2337f5de-b097-401f-8848-95c81920a59a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات