728 x 90

سند محرمانه آژانس: رژیم ایران تمام محدودیتهای توافق هسته‌یی را نقض می‌کند

آٰزانس بین‌المللی انرژی اتمی
آٰزانس بین‌المللی انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: رژیم ایران به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده‌اش ادامه داده و هم‌چنان در حال نقض توافق این کشور با قدرتهای جهانی است.

به گفته آسوشیتدپرس روز ۱۸آبان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این اطلاعات را در یک سند محرمانه در بین کشورهای عضو توزیع کرد. در این گزارش آمده است: در تاریخ ۳۱اردیبهشت کل ذخایر اورانیوم غنی شده با غلظت کم در ایران از ۱۰۲۰/۹ کیلو گرم در ۳۰بهمن۹۸ به ۱۵۷۱/۶کیلو گرم رسیده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۷آبان۹۹ گزارش داد: تصاویر ماهواره‌یی منتشر شده نشان می‌دهد رژیم ایران شروع به کار ساختمان‌سازی در تأسیسات اتمی نطنز کرده است. این در حالیست که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرده است که رژیم ایران در حال ساخت یک ساختمان زیرزمینی برای کارخانه تولید سانتریفوژهای پیشرفته خود است.

هایکو ماس، وزیر خارجهٔ آلمان در کنفرانس مشترک با رافائل گروسی، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «مایلیم به کار تنگاتنگ با شما ادامه دهیم برای این‌که از دستیابی رژیم ایران به‌سلاح اتمی جلوگیری کنیم».

هایکو ماس افزود: «نباید تردید کنیم که کار آژانس به‌ویژه در این ایام بسیار مهم است. ولی این امر مستلزم این است که رژیم ایران به‌منظور این‌که از بی‌ثبات‌سازی بیشتر کل منطقه جلوگیری شود به‌پایبندی کامل به‌تعهدات خود برگردد» (سایت وزارت‌خارجه آلمان ۵آبان۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e845be7-20d3-4fdc-9019-0388cc91524e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات