728 x 90

سنتکام: استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با پهپادهای ایران

ژنرال مایکل کوریلا فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا
ژنرال مایکل کوریلا فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا

ژنرال مایکل کوریلا فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ارتش آمریکا و نیروی هوایی سنتکام در حال آماده‌سازی نسخه نهایی برنامه‌یی هستند که قادر است پهپادهای «شاهد-۱۳۶ ایران» را رهگیری کند.

به‌گزارش المانیتور ۲۳فروردین مایکل کوریلا گفت : «این برنامه تصاویر، داده‌های مکانی و هندسی را به سرور نظامی مرکزی منتقل می‌کند، جایی که هوش مصنوعی اطلاعات را با مرکز داده‌ها مقایسه و به شناسایی پهپاد و پیش‌بینی مسیر آن کمک کند».
ژنرال مایکل کوریلا گفت: «این برنامه قادر است پهپادهای شناسایی را رهگیری کند. نیروهای آمریکایی در حال حاضر در پایگاههای خود این برنامه را آزمایش کرده و آن را در تمرینات «ردسندز» در ماه گذشته آزمایش کرده‌اند».
این گزارش می‌افزاید سه سال است که پنتاگون یک واحد تخصصی برای بررسی فناوری ضدپهپادی راه‌اندازی کرده است و ارتش آمریکا در حال ارزیابی پلتفرم‌هایی است که برای مقابله با تهدیدهایی مانند پهپادهای «شاهد-۱۳۶ ایران» مناسب هستند.
ماه گذشته نیروهای سنتکام در مانوری مشترک با نیروهای عربستان یک عملیات شبیه‌سازی شده را برای مقابله با حملات پهپادی رژیم ایران انجام دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8d37c8f-a48a-42f2-b265-c18014a5f437"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات