728 x 90

سناتورهای آمریکا، فشار بر چین برای پایان دادن به تأمین مالی ایران را افزایش می‌دهند

سناتور بیل هگرتی و مارکو روبیو
سناتور بیل هگرتی و مارکو روبیو

سناتور هگرتی و سناتور روبیو و همکاران خواهان پایان تأمین مالی بدرفتاریها در ایران توسط چین شدند.

سایت سنای ایالات متحده - ۱۷ژوئیه ۲۰۲۳-۲۶تیر ۱۴۰۲:

سناتور بیل هگرتی (جمهوریخواه-تنسی)، عضو کمیته روابط خارجی سنا، به همراه سناتور مارکو روبیو (جمهوریخواه-فلوریدا) و شش سناتور جمهوریخواه دیگر در سنا، در نامه‌یی به وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن و وزیر خزانه‌داری جانت یلن پیوستند.

در این نامه، آنها تدوین استراتژی برای مقابله با صنعت پتروشیمی ایران و افزایش فروش و محموله‌های نفت غیرقانونی ایران را خواستار شدند. هدف آنها از این نامه، تحریم افراد و نهادهای چینی بود که به خرید، پالایش یا معاملات نفت و پتروشیمی با منشأ ایران ادامه می‌دهند.

چین از زمان دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن، نزدیک به ۴۷میلیارد دلار نفت از ایران خریداری کرده است. تعداد ناوگان نفتکش شبح ایران که ابزار اصلی رژیم برای تجارت غیرقانونی نفت است، از ۶۰کشتی به ۳۳۸کشتی افزایش یافته است. درآمد نفتی رژیم ایران که به‌دلیل تحریم‌های سخت در دوران دولت قبلی کاهش یافته بود، به سطح بالاتری نسبت به سال۲۰۱۸ رسیده است. رژیم ایران از این درآمد برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز در داخل کشور، حملات تروریستی علیه سربازان و دیپلمات‌های آمریکایی و تأمین مالی اقدامات تجاوزکارانه روسیه در اوکراین استفاده می‌کند.

در پایان نامه، سناتورها از وزرای خارجه و خزانه‌داری خواستند تا تحریم‌های موجود، از جمله تحریم‌های مشمول فرمان اجرایی ۱۳۸۶۴ را اجرا کنند و تحریم‌ها را برای افرادی که در خرید، پالایش و معاملات نفت و پتروشیمی با منشأ ایران شرکت می‌کنند، گسترش دهند. با این اقدام، رژیم ایران از منابع مالی مهمی که برای ضربه زدن به منافع ایالات متحده و سرکوب مردم ایران استفاده می‌کند، محروم خواهد شد.(نامه سناتورهای آمریکایی به وزیر خارجه و خزانه‌داری آمریکا)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68d5a876-d8c8-4b68-ac20-4ed38ba315c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات