728 x 90

سناتور جیم اینهوف: حمله آمریکا، یک استراتژی منسجم‌تر برای مقابله با رژیم ایران را برجسته می‌کند

سناتور جیم آینهوف
سناتور جیم آینهوف

سناتور جیم اینهوف به‌دنبال حمله آمریکا به مواضع و پایگاههای حشدالشعبی و مزدوران رژیم آخوندی در مرز سوریه و عراق روز ۷تیر۱۴۰۰ در پیامی در توئیتر نوشت:

در حالی که من از حمله دفاعی رئیس‌جمهور ایالات متحده به تأسیسات نیروهای نیابتی در سوریه و عراق تمجید می‌کنم، هم‌چنین معتقدم که این اقدامات منسوخ شده بوده و نیاز مستمر به مجوز استفاده از نیروی نظامی در عراق AUMF ۲۰۰۲ - و هم‌چنین یک استراتژی منسجم‌تر برای مقابله با ایران را برجسته می‌کند.

به گزارش روبترز وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۷تیر درباره حملات هوایی‌آمریکا گفت: به دستور پرزیدنت بایدن، هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در منطقه مرزی سوریه – عراق انجام دادند.

آنها تأسیسات گروه‌هایی را هدف قرار دادند که مسئول حملات اخیر به مواضع آمریکا در عراق بودند. این حملات به‌طور مشخص تأسیسات نگهداری تسلیحات عملیاتی در دو مکان در سوریه و یک مکان در عراق را هدف قرار دادند که خیلی نزدیک به مرز بین دو کشور بود و چند گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران از جمله کتائب از این تأسیسات استفاده می‌کردند.

بلینکن افزود پرزیدنت بایدن تصریح کرده که ما برای حفاظت از پرسنل آمریکا اقدام خواهیم کرد و با توجه به حملات ادامه‌دار توسط گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران، او دستور حملات بیشتری را برای برهم زدن و جلوگیری از چنین اقداماتی صادر کرده است.

وی تأکید کرد: این عمل به‌روشنی برای ارسال یک پیام بازدارند و بدون ابهام طراحی شده و فکر می‌کنم یک پیام مهم و قوی به آنها که باید دریافت کنند، می‌فرستد.

هم‌چنین وزیر خارجه آمریکا که روز دوشنبه ۷تیر و ساعاتی پس از حمله شبانه آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «من فکر می‌کنم که ما با اقدامات انجام شده در شب گذشته قاطعانه نشان داده‌ایم و قبلاً نیز اظهار داشتیم که رئیس‌جمهوری آمادگی کامل دارد تا برای محافظت از منافع آمریکا، محافظت از مردم خود، محافظت از پرسنل خود به‌طور مناسب و سنجیده عمل کند و بار دیگر امیدوارم که پیامی که با حملات شب گذشته ارسال شد شنیده شود و مانع از اقدامات آینده شود».( خبرگزاری رویترز ۷ تیر )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92be70c4-350a-4995-8270-8f58c9ed19b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات