728 x 90

سناتور جیم اینهوف: جمهوریخواهان می‌توانند از یک توافق جامع (پرداختن به ترور، برنامه هسته‌یی و موشکهای ایران) پشتیبانی کنند

سناتور جیم اینهوف
سناتور جیم اینهوف

سناتور جیم اینهوف عضو کمیته نیروهای مسلح سنا در توئیتی نوشت: جمهوریخواهان می‌توانند از یک توافق جامع (پرداختن به ترور، برنامه هسته‌یی و موشکهای ایران)، شامل (اسرائیل و شرکای عرب ما)، دائمی (بدون بند غروب خورشید) و شفاف (بازرسی‌های قوی‌تر) پشتیبانی کنند.

پس از پیروزی بایدن، با بسیاری از مقامات ارشد امنیت ملی جدید او صحبت کردم. آنها به‌اتفاق آرا این پیام را تکرار کردند: رئیس‌جمهور بایدن یک توافق با ایران را دنبال خواهد کرد، اما قاطعانه و به صراحت، نه توافق اوباما.

متأسفانه آنها تقریباً بلافاصله عقب‌نشینی کردند.

من می‌خواستم آنها صادق باقی بمانند. هم‌چنین می‌خواستم به آنها یادآوری کنم که جمهوریخواهان قبلاً برجام را درب و داغان کرده بودند، اما می‌توانستند از یک توافق «طولانی‌تر و قوی‌تر» حمایت کنند که به‌طور گسترده به تهدید ایران می‌پردازد.

جمهوریخواهان می‌توانند از یک توافق جامع (به ترور، برنامه هسته‌یی و موشکهای ایران)، شامل (اسرائیل و شرکای عرب ما)، دائمی (بدون غروب خورشید) و شفاف (بازرسی‌های قوی‌تر) پشتیبانی کنند.

سپس، همراه با چهار رهبر جمهوریخواه دیگر کمیته‌های امنیت ملی، نامه‌یی به رئیس‌جمهور بایدن نوشتم و از او خواستم حمایت کنگره را از سیاست آمریکا در قبال ایران جلب کند و اصولی را مطرح کردم که این حمایت را جلب کند.

در نهایت، در مارس۲۰۲۲، ۴۹سناتور جمهوریخواه نوشتند: «ما مایل و مشتاق حمایت از سیاستی در ایران هستیم که مسیر ایران را به سمت توانایی تسلیحات هسته‌یی کاملاً مسدود می‌کند، برنامه موشک بالستیک ایران را محدود می‌کند و با حمایت ایران از تروریسم مقابله می‌کند».

باز هم: جمهوریخواهان در صورت موافقت با توافق کوتاه‌تر و ضعیف‌تر رئیس‌جمهور بایدن با ایران، مقاومت خواهند کرد.

اما به یاد داشته باشید: جمهوریخواهان بارها به رئیس‌جمهور یک رویکرد دو حزبی پیشنهاد کردند.

متأسفانه، رئیس‌جمهور بایدن پیشنهادات ما را نادیده گرفت و وعده خود را زیر پا گذاشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6beeec51-aa2b-43e1-bf64-45cf132696b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات