728 x 90

سناتور جولیو ترتزی خواستار اعمال قاطعیت اتحادیه اروپا در قبال رژیم آخوندی شد

سناتور جولیو ترتزی
سناتور جولیو ترتزی

سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون سیاست‌های اروپا در سنای ایتالیا و وزیر خارجه (۲۰۱۳) در مقاله‌یی در گلوبال نیوز خواستار اعمال قاطعیت اتحادیه اروپا در قبال رژیم آخوندی شد.

وی به سرکوب زنان و شکنجه و اعدام در زندانها اشاره کرد و نوشت: رژیم ایران ثابت کرده است به‌طور فزاینده‌یی در کنار متجاوزان و تروریسم بین‌المللی ایستاده است که نه تنها آنها را تغذیه می‌کند، بلکه مستقیماً دست به‌عمل می‌زند، همان‌طور که با دیپلمات تروریست خود اسدالله اسدی نشان داده است

در بخشهایی از مقاله جولیو ترتزی با عنوان «ایران با مشکلات جدی امنیت انرژی دست و پنجه نرم می‌کند» در گلوبال نیوز ایتالیا به‌تاریخ ۱۹مرداد آمده است:

موضوع تغییرات اقلیمی و کمبود منابع انرژی با تابستانی با دمای غیرعادی در سراسر جهان و پدیده‌های خشکسالی و بیابان‌زایی گسترده، به‌طور فزاینده‌یی جدی می‌شود.

همه کشورها باید چالش عظیم اجرای سریع سیاست‌ها، عادات و مصرف اقتصادی و اجتماعی را با هدف‌ گذار مؤثر و سازگار با محیط‌زیست انجام دهند.

خط سیری که به نظر نمی‌رسد رژیم ایران دنبال آن باشد. آخوندها با سوء‌استفاده از این مسائل، تأثیرات جدی «گرمایش جهانی» و «کمبود منابع»، که کشور به‌طور فزاینده‌یی از آن رنج می‌برد را به‌عنوان بهانه‌یی به نفع خود، به‌صورت کاملاً نادرست معرفی می‌کنند. اما این یک بحران جدی فزاینده برای همه ایرانیان است. (بحران به‌دلیل تصمیمات بیهوده رژیمی عمیقاً فاسد، مستبد و کاملاً بی‌تفاوت نسبت به نیازهای مردم.

رژیم در واقع هم‌چنان در ورطه‌ای فرو می‌رود که هرگز نمی‌تواند دوباره از آن بیرون بیاید، همان‌طور که بسیاری در سراسر جهان امیدوارند، و در درجه اول خود ایرانیان، که طاقت‌شان از یک دولت "پاریا" سر آمده، که مانع از هر گونه آینده برای مردم خود و برای نسل‌های آینده است.

"نیویورک تایمز" جمعه گذشته در تحلیلی این را کاملاً توضیح داد. دولت حتی مجبور شد به‌دلیل کاهش شدید عرضه برق، تمام فعالیت‌ها را در سراسر کشور به مدت دو روز تعطیل کند.

رویدادی بسیار وخیم در کشوری که در رتبه‌بندی ذخایر گازی جهان در مقام دوم است. ضمن این‌که چنین دمایی در ماه ژوئیه برای (ایران) آنقدرها "فوق العاده" به نظر نمی‌رسد.

روزنامه آمریکایی توضیح می‌دهد که در عمل، شبکه برق ایران بیش از حد بارگذاری شده است و برای استخراج گاز بیشتر از زیرزمین و نوسازی زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاریها و فناوریهایی مورد نیاز است که سال‌ها توسط تحریم‌های غرب مسدود شده است. شرکت‌های فرانسوی و چینی که ایران در بهره‌برداری از بزرگترین میدان گاز طبیعی خود به آنها دخیل بسته بود، عقب‌نشینی کردند.

بنابراین، در حالی که زیرساخت‌های انرژی و برق ایران با سرعت بیشتری رو به وخامت می‌گراید، تقاضای انرژی داخلی هم‌چنان در حال افزایش است زیرا برای اهداف سیاسی با یارانه‌های بسیار بالای دولت برای خرید سوخت و برق حمایت می‌شود: معادل ۱۹میلیارد دلار تنها در سال ۲۰۲۲.

وزیر نفت ایران اذعان کرد: صنعت نفت ایران به حداقل ۱۶۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای حفظ تولید نفت و گاز در سطوح فعلی نیاز دارد. هم‌چنین به همین دلیل، روزنامه نیویورکی این تناقض را بالغ می‌کند که یکی از صادر کنندگان بزرگ انرژی در جهان، یعنی ایران، که امروز مجبور است به وارد کردن گاز طبیعی از ترکمنستان روی آورد، بدون این‌که بتواند تقاضای داخلی را نیز تأمین کند. اما خود ترکمنستان به‌دلیل ورشکستگی ایران تمام عرضه‌ها را متوقف کرده است.

فاجعه اقتصاد ایران، به‌ویژه در حوزه انرژی، برای یک نظام سرکوبگر و خشونت‌آمیز ویرانگرتر است. تصور کنید بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها، تا انتقام بیشتری از اعتراضات گسترده بگیرد. و این کار را با برپا کردن تعداد زیاد چوبه‌های دار، حتی در ملأعام انجام می‌دهد. و زندانها و شکنجه‌های مخالفان سیاسی را چند برابر می‌کند.

چندین پارلمان غربی نسبت به آنچه در ایران اتفاق می‌افتد ابراز نگرانی نموده و آنرا محکوم کرده‌اند. زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا و همه کشورهای عضو مواضع خود در قبال رژیم غیرقابل اصلاح ایران را عمیقاً مورد بررسی قرار دهند. رژیمی که ثابت کرده به‌طور فزاینده‌یی در کنار متجاوزان تأمین کننده سلاحها با اهمیت استراتژیک برای روسیهٍ پوتین و تروریسم بین‌المللی است که نه تنها آنها را تغذیه می‌کند، به حماس، حزب‌الله، جهاد اسلامی نگاه کنید - بلکه مستقیماً دست به‌عمل می‌زند، همان‌طور که با دیپلمات تروریست خود اسدالله اسدی نشان داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2e3ef9b-adfc-452f-a612-1e50851c78d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات